صاحب‌دیوان، پایـگاه خبــری و تحلیلی تاریخ و فـرهنگ ایران

پارس وی دی اس
شنبه, 6 مرداد, 1403

مرکز نگهداری سگ‌های بلاصاحب در تبریز به زودی افتتاح می‌شود

مرکز نگهداری سگ‌های بلاصاحب در تبریز در فضایی به مساحت 6 هزار مترمربع در حال آماده سازی است که در روزهای آتی به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش صاحب دیوان، ماه‌ها پیش به دلیل حضور بیش از حد سگ‌های بلاصاحب در سطح شهر تبریز و محلات آن، یکسری مشکلات و دردسرهایی برای مردم این شهر بوجود آمده بود. کودکان به راحتی نمی‌توانستند در کوچه و خیابان بازی کنند و گاها این سگ‌ها به دلیل عدم دسترسی به غذای کافی، به افراد حمله می‌کردند و آنها را مورد اذیت و آزار قرار می‌دادند. با پیگیری این موضوع از طریق شهرداری و معاونت استانداری، دستور احداث کلینیک و مرکز تخصصی نگهداری سگ‌های بلاصاحب به منظور جمع آوری این حیوانات از سطح شهر و حفظ بهداشت محیط زیست و آرامش شهروندان ابلاغ شد. این طرح سریعا از سوی معاونت فنی و عمرانی شهرداری تبریز در دستور کار قرار گرفت.

اجرای پروژه مرکز نگهداری سگ‌های بلاصاحب در تبریز در در مساحتی بالغ بر ۶ هزار مترمربع آغاز شد و نزدیک به ۵۶ میلیارد ریال هزینه برای انجام آن در اختیار کارفرما قرار داده شد. با توجه به ضرورت اتمام و راه اندازی این مکان، تسریع اقدامات عمرانی آن در دستور کار قرار گرفت. این پروژه هم اکنون با پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصدی در مراحل پایانی قرار دارد.

طرح مرکز نگهداری سگ‌های بلاصاحب شامل یک ساختمان اداری و یک کلینیک مخصوص حیوانات با متراژ 362 مترمربع می باشد و یک محوطه برای ساخت قفسه‌های نگهداری جمعی و انفرادی سگ ها در نظر گرفته شده است.

پروژه عمرانی مرکز نگهداری سگ‌های بلاصاحب در مرحله نهایی خود قرار دارد و امید است در روزهای آتی مورد بهره برداری قرار گیرد و مطابق آن طرح جمع آوری سگ‌های بلاصاحب از نقاط مختلف شهر تبریز و انتقال آنها به این مکان صورت گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یادداشت