صاحب‌دیوان، پایـگاه خبــری و تحلیلی تاریخ و فـرهنگ ایران

پارس وی دی اس
شنبه, 6 مرداد, 1403

عملیات احداث بیمارستان ۲۲۰ تختخوابی در شهر سهند

عضو هیات مدیره شرکت عمران شهرهای جدید کشور از آغاز عملیات احداث بیمارستان ۲۲۰ تختخوابی در سهند خبر داد.

به گزارش صاحب دیوان، مختار محمدی در حاشیه سفر خود به شهر جدید سهند و بازدید از عملیات عمرانی مختلفی که در این شهر در حال انجام است، در خصوص پروژه های واحدهای نهضت مسکن، مدرسه کودکان استثنایی و احداث بیمارستان 220 تختخوابی گفت : یکی از اهداف اصلی دولت، توسعه عملیات عمرانی در شهرهای جدید است که از جمله آن طرح نهضت ملی مسکن می‌باشد که اجرای آن را بر عهده مجموعه شرکت‌های عمران شهرهای جدید قرار داده است. در راستای این طرح، نزدیک به 23 هزار و 500 واحد نهضت ملی مسکن در شهر جدید سهند در حال احداث است.

وی هدف خود از سفر به شهر جدید سهند، ارزیابی میزان پیشرفت پروژه‌های نهضت ملی مسکن و پیگیری مصوبات وزیر راه و شهرسازی در سفر خرداد ماه سال ۱۴۰۲ به سهند عنوان نمود و افزود : احداث و تحویل این واحدهای مسکونی بصورت بلوکی انجام می‌گیرد و تدریجا در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت تا در نهایت با تداوم این طرح، تمامی واحدها تکمیل و تحویل داده شوند.

محمدی در ادامه اظهار نمود : برای پیشرفت و ترقی زندگی ساکنین شهرهای جدید همچون شهر سهند بایستی امکانات رفاهی و خدماتی کافی در سطح شهر فراهم شود. بر این اساس خدمات روبنایی نیز در کنار طرح نهضت ملی مسکن در این شهر درحال اجرا می‌باشد.

وی با اشاره به احداث نخستین مدرسه کودکان استثنایی در شهر جدید سهند گفت : این طرح که به صورت هوشمند و در فضایی به مساحت ۱۵۰۰ مترمربع و هزینه‌کرد ۳۵۰ میلیارد ریالی احداث شده است، از دیگر پروژه‌های شهر جدید سهند و از جمله طرح‌های بی نظیر در شمال‌غرب استان بشمار می‌رود.

محمدی در ادامه به پروژه مشارکتی تجاری ۳۱ واحدی باران و پروژه قطعات باغ ویلایی محله گلشهر فاز ۴ شهر جدید سهند اشاره نمود و افزود : از جمله برنامه‌های دیگر در راستای حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، تخصیص زمین برای اجرای طرح قطعات مسکونی ایثارگران است که در حال حاضر در مجمع در مرحله اخذ مصوبات لازم بوده که به زودی صادر خواهد شد.

وی در ادامه به موضوع احداث بیمارستان در شهر جدید سهند اشاره کرد و گفت : از دیگر مطالبات مردم سهند احداث بیمارستان مجهز در این منطقه است تا ساکنین آن برای موارد اورژانسی و پزشکی مجبور به مراجعه به تبریز یا شهرهای نزدیک نشوند. از این‌رو تفاهم نامه‌ای با سازمان مجری ساختمان‌های دولتی و عمومی به منظور ساخت یک بیمارستان ۲۲۰ تختخوابی در این شهر منعقد شده است و اجرای آن نیز از اوایل سال‌جاری آغاز خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد : دیگر مطالبات و نیازهای مردم شهر سهند نیز در حال پیگیری هست تا با فراهم شدن بودجه لازم برای انجام آنها، اجرایی شده و مردم از نتایج آن بهره‌مند شوند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یادداشت