صاحب‌دیوان، پایـگاه خبــری و تحلیلی تاریخ و فـرهنگ ایران

پارس وی دی اس
شنبه, 6 مرداد, 1403

سفر ۱۳۰ هزار گردشگر از ۶۰ کشور به آذربایجان‌شرقی

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌شرقی با تاکید بر افزایش ۱۵۰ درصدی گردشگران خارجی در دولت سیزدهم، گفت: ۱۳۰ هزار نفر گردشگر خارجی از ۶۰ کشور دنیا در هتل های استان اقامت کردند

به گزارش صاحب دیوان، احمد حمزه‌زاده، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌شرقی در چهارمین روز از سلسله نشست‌های رسانه‌ای به سوی قله به مناسبت هفته دولت اظهار کرد: در دولت سیزدهم به توسعه گردشگری نگاه ویژه‌ای است و برنامه‌های کلان توسعه‌ای کشور و استان یک جایگاه ویژه باز کرده است و به طوریکه در تمامی شوراها، ستادها حضور گسترده وجود دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان با شااره بر اینکه ۱۰۵ پروژه سرمایه‌گذاری در حال اجراست که ۳۵ هزار میلیارد تومان حجم اجرای این پروژه‌هاست، گفت: هتل بوتیک، مجتمع بین راهی، بوم گردی و تاسیسات گردشگری از جمله این پروژه‌هاست.

مدیرکل میراث فرهنگی استان با تاکید بر افزایش ۱۵۰ درصدی گردشگران خارجی در دولت سیزدهم، گفت: دولت سیزدهم از لحاظ دیپلماسی تمام توان خود را گذاشته است و با حضور در برخی کشورها و دعوت آنها به ایران و همچنین برگزاری نمایشگاه‌ها متعدد منجر به افزایش حضور گردشگران شده است.

وی گفت: ۱۳۰ هزار نفر گردشگر خارجی اقامت‌کننده در هتل‌های استان است که ۱۵۰ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

حمزه‌زاده ادامه داد: تنوع گردشگران خارجی در استان اذربایجان‌شرقی یکی از ویژگی‌های حضور این گردشگران است به طوریکه از ۶۰ کشور جهان در استان در حضور داشتند که چین رتبه چهارم را داشته است.

وی با اشاره بر برگزاری و شرکت در نمایشگاه‌ها و رویدادهای مختلف در استان، گفت: ۱۵۲ نمایشگاه و بازارچه صنایع دستی در استان برگزار شده است؛ نمایشگاه بین‌المللی و گردشگری از ۲۶ تا ۲۹ مهرماه در تبریز برگزار خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان بیات کرد: برگزاری جشنواره‌ها و رویدادها از دیگر موضوعات برگزار شده است که در این خصوص ۵۱ تولید محتوا به زبان‌های مختلف ساخته شده است که با انتشار گسترده آن می‌توان به صنعت گردشگری استان کمک کرد.

وی متذکر شد: استان آذربایجان‌شرقی استان تک بعدی نیست و در انواع گردشگری اعم از سلامت، غذا، خوراکی، گشت و گذار و غیره سرآمد است.

خبرگزاری فارس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یادداشت