صاحب‌دیوان، پایـگاه خبــری و تحلیلی تاریخ و فـرهنگ ایران

پارس وی دی اس
پنجشنبه, 9 فروردین, 1403

سامانه گرمایش بازار تاریخی تبریز نیازمند بررسی‌های زمان‌بر است

در بازدید مصیب امیری، رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری کشور، رضا سامه، مدیرکل پایگاه‌های میراث جهانی و ملی به همراه مدیرپایگاه جهانی از بازار تاریخی تبریز عنوان شد.
مدیرکل پایگاه‌های میراث جهانی و ملی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری: سامانه گرمایش بازار تاریخی تبریز نیازمند بررسی‌های زمان‌بر است.
به گزارش صاحب دیوان، مدیرکل پایگاه‌های میراث جهانی و ملی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه مهندسی ارزش روش لازم برای مدیریت موضوع گرمایشی بازار تبریز است گفت: سامانه گرمایشی این مکان تاریخی نیازمند بررسی‌های عمیق و زمان بر است.
آقای سامه در جلسه بررسی طرح جامع مدیریت بازار جهانی تبریز با محوریت سیستم گرمایشی گفت: سنجش میزان گرمایش تولید شده، میزان هزینه کرد و رفاه ایجاد شده، رفتار سنجی بازار در نوع سیستم اعمالی گرمایشی از جمله اقداماتی است که باید انجام شود.
وی اظهار داشت: بعد از اقدامات مزبور تا بعد از یک سال تجربه و نگاه سیستمی می‌توان به نتیجه منطقی رسید تا بتوان عملیات را ضمن در جریان گذاشتن نمایندگان و بازاریان به‌صورت مدیریت شده اجرایی شود.
آقای سامه با تاکید بر اینکه نحوه سیستم گرمایش باید در پرونده ثبت جهانی بازار تبریز مورد بررسی قرار بگیرد، ادامه داد: در این زمینه باید پرونده ثبت جهانی بازار تبریز بار دیگر برای بررسی نحوه اشاره به سیستم گرمایشی آن مورد بررسی قرار بگیرد و همچنین باید در پلان مدیریت بازار تبریز به تدابیری که در ارتباط با این موضوع در نظر گرفته شده توجه ویژه شود.
وی ادامه داد: مسئله گرمایش بازار تبریز نباید در مدت کوتاه به اجرای اقدامات بیانجامد چرا که قبل از اجرای هرگونه اقدام باید چندین روش توسط مشاور ذیصلاح در نظر گرفته و در چند نقطه بازار به‌عنوان پایلوت اجرا شود تا نکات مهم مورد ارزیابی قرار گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یادداشت