صاحب‌دیوان، پایـگاه خبــری و تحلیلی تاریخ و فـرهنگ ایران

پارس وی دی اس
شنبه, 6 مرداد, 1403

سال تقویت انجمن‌ها و تشکل‌های رسانه‌ای استان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: عرصه خبر و رسانه باید به سمت آموزش و تعالی حرکت کند.

به گزارش صاحب دیوان، “سیدمحمدحسین بلاغی” در آیین گرامیداشت روز خبرنگار در تبریزبا گرامیداشت یاد و نام شهید صارمی، اظهار داشت: خبرنگاران دیده‌بانان جامعه هستند و اگر می‌خواهیم آگاهی در جامعه رشد یابد بدون شک بخشی از آن توسط رسانه شکل خواهد گرفت.

وی با اشاره به جایگاه رسانه افزود: آنچه که در مسائل روز و مبتلابه جامعه و فرهنگ عمومی اثربخش است حوزه رسانه و کنش‌گران آن یعنی خبرنگاران هستند.

بلاغی تاکید کرد: در این عرصه حفظ استقلال و مطالبه‌گری صحیح،‌تعالی بخشی و امیدآفرینی از اهمیت ویژه‌ ای برخوردار است و خبرنگاران با تقویت این شاخصه‌ها می‌توانند رسالت خود را به انجام برسانند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: ما در حوزه خبرنگاری با دو رویکرد بیرونی و درونی مواجه هستیم ؛ یکی اهمیت مسئله رسانه و خبر و وظیفه‌ی اداره کل در تبیین و نشر اهمیت کار رسانه و دیگری شفافیت در عرصه خبر است که خود جامعه‌ی خبری و رسانه باید در این راستا اهتمام داشته باشد تا ضروریات و توانمندی و اثربخشی خود را حفظ کند.

وی افزود: کار رسانه آگاهی بخشی و بیان دردها و مشکلات جامعه بدون حب و بغض است و اصحاب رسانه باید با حفظ استقلال و مطالبه‌گری منصفانه و مصلحانه و واقع بینانه این کار را انجام دهند.

بلاغی در ادامه به اهمیت مساله آموزش در عرصه رسانه تاکید کرد و گفت: توانمندسازی، آموزش و ارتقای سطح کیفی رسانه موجب پویایی رسانه می‌شود و از این رو عرصه خبر و رسانه باید به سمت آموزش و تعالی حرکت کند.

وی تعدد رسانه‌های استان و همچنین تعدد خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای در استان را یک فرصت در جهت توسعه در عرصه‌های مختلف دانست.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به توانمندی اصحاب رسانه در استان گفت: امسال،‌سال تقویت انجمن‌ها و تشکل‌های رسانه‌ای استان خواهد بود و خود فعالان عرصه رسانه نیز باید برای تحقق این امر اهتمام داشته باشند.

وی تاکید کرد: تبریز می‌‌تواند در سطح ملی و بین‌المللی در عرصه رسانه، حرفی برای گفتن داشته باشد و ما آماده حمایت از علاقمندان و فعالان رسانه‌ای استان برای تجلی این توانمندی هستیم.

در این آیین نمایندگان تشکل‌های مختلف رسانه‌ای استان به تبیین نظرات خود و مسائل پیرامون رسانه‌های استان پرداختند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یادداشت