صاحب‌دیوان، پایـگاه خبــری و تحلیلی تاریخ و فـرهنگ ایران

پارس وی دی اس
شنبه, 6 مرداد, 1403

رویداد ملی ” نما ” در تبریز آغاز به کار کرد

رویداد ملی ” نما ” ( نواوری مشارکت‌های اجتماعی ) با هدف فعالسازی جوانان نوآور در قالب گروه های کاری و سوق دادن آنها به سمت مشارکت اجتماعی و همچنین استفاده از خلاقیت، دانش و توانایی نسل جوان در مواجهه با مسائل اجتماعی جامعه امروز در تبریز آغاز به کار کرد.

” نما ” رویدادای است که تلاش می کند برترین ایده های جوانان در حوزه مسائل اجتماعی و پاسخ های مناسب برای حل آن را با رویکرد افزایش مشارکت اجتماعی شناسایی و معرفی کند.

این رویداد سعی دارد بستری فراهم کند تا جوانان بتوانند ایده های خود را در خصوص مسائل مختلف اجتماعی، رفع مشکلات موجود و بهبود فرایندهای اجتماعی مطرح کنند و سپس با بررسی کارشناسی برترین ایده ها شناسایی و در اردوهای توانمندساز منطقه ای دعوت شوند.
نما مخصوص جوانان ۱۸ تا ۲۵ ساله ای است که در قالب گروه های سه تا پنج نفره و با برخورداری از دغدغه و مسئله مشخص می خواهند ایده های نوآورانه خود را در راستای توسعه مشارکت های اجتماعی به بلوغ و ورطه عمل برسانند.

هر جامعه ای نیازمند ایده های خلاقانه است

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: ایده های خلاقانه یکی از نیازهای اساسی هر جامعه ای بوده و وجود این نوع ایده در جامعه با ماندگاری و جهانی شدن آثار می انجامد.

وحید یامین پور روز سه شنبه در مراسم آغازین “رویداد ملی نما” به میزبانی تبریز اظهار کرد: نتیجه همین ایده های خلاقانه، خلق اثر ماندگار بازار تبریز است که اکنون به عنوان یک اثر هنری، در جهان ماندگار شده است.

وی افزود: انسان هایی هنر را خلق می کنند که از علم خود فراتر می روند و اثرات چنین انسان هایی همواره در جهان شناخته می شود.
یامین پور با اشاره به ابعاد مختلف شخصیت انسان اظهار کرد: شکل گیری روابط میان فردی معمولا در ۲ سطح قرار دارد که شامل اخلاق حرفه ای و کرامت درونی انسان هاست و این نوع کرامت، هسته اصلی اخلاق حرفه ای را تشکیل می دهد.
معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در مورد مشارکت های اجتماعی اظهار کرد: مشارکت اجتماعی یک کنش جمعی است و در آن افراد مجموعه یاد می گیرند چگونه همکاری کنند و یک تشکل اجتماعی را تشکیل دهند.
وی افزود: برای تشکیل اخلاق حرفه ای کار، نیازمند کرامت انسانی هستیم و این اتفاق بدون کرامت انسانی به نتیجه نخواهد رسید.
یامین پور گفت: اخلاق اجتماعی و فردی یک اصل دارد که بر اساس آن افراد نباید خود رای و خودپسند باشند.

رویداد ملی نما از امروز تا ۱۹ مردادماه به میزبانی مرکز رشد و فن آوری دانشگاه تبریز برگزار می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یادداشت