صاحب‌دیوان، پایـگاه خبــری و تحلیلی تاریخ و فـرهنگ ایران

پارس وی دی اس
شنبه, 6 مرداد, 1403

دیدار صمیمانه با حافظ خیاوی در تبریز

نشست و دیدار صمیمانه‌ای با حضور «حافظ خیاوی» در تبریز برگزار می شود.

 

 

به گزارش صاحب دیوان، با حضور اهالی فرهنگ و ادب این نشست و جشن امضا در کتابفروشی اشراق تبریز برگزار می شود.

علاقمندان می توانند  روز چهارشنبه 3 آبان 1402 راس ساعت 16:30 با حضور در کتابفروشی اشراق به آدرس چهارراه منصور، پاساژ ایپک، همکف ورودی 4با نویسنده کتاب «مردی که گورش گم شد» دیداری تازه کنند.

شرکت در این ویژه برنامه، برای عموم آزاد و رایگان است.

لازم به ذکر است، حافظ خیاوی؛ متولد سال 1352 در مشگین شهر اردبیل است؛ فرزند دامنه‌های سبلان و شهر قدیمی و سرسبزی که در قدیم نام «خیاو» به آن اطلاق می‌شد. وی کارگردان تلویزیون و دانش‌آموخته دانشکده صدا و سیما است و می‌گوید با وجود اینکه در سال 1372 وارد دانشکده امور اقتصادی (وابسته به وزارت دارایی) شده و حسابداری خوانده است، اما علاقه‌ای که از کودکی به نویسندگی احساس می‌کرده سبب شده تا در خوابگاه دانشجویی «آنها چه جوری می‌گریند» را به رشته تحریر درآورد. خیاوی زمانی هم فیلمنامه «ساری کند» (دهکده زرد) را به همراهی مهدی پریزاد می‌نویسد که با کارگردانی پریزاد از جشنواره بوسان سردرآورد.
«مردی که گورش گم شد» نخستین مجموعه منتشر شده وی در سال 1387  است که تندیس بهترین مجموعه داستان را از دومین دوره جایزه ادبی «روزی، روزگاری» از آن خود کرده و تا کنون 10 بار تجدید چاپ شده است.

این اثر خیاوی در سال 2012 به زبان فرانسه منتشر و در همان سال نیز کاندیدای جایزه ادبی «کوریه انترناسیونال» و در سال 98 نیز به زبان ترکی هم ترجمه شد.

از دیگر آثار این نویسنده می‌توان به «خداوند مادر زیبایت را بیامرزد» در سال 90، «بوی خون خر» در سال 93 (ترجمه شده به زبان فرانسه)، «همه‌ی خیاو می‌داند» در سال 96 و رمان ترکی «آلچا گؤزوندن گلسین» در سال 97 و کتاب «حرف اول اسمش نون بود» در سال 1400 اشاره کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یادداشت