صاحب‌دیوان، پایـگاه خبــری و تحلیلی تاریخ و فـرهنگ ایران

پارس وی دی اس
شنبه, 6 مرداد, 1403

خدمات درمانی پوسیدگی دندان تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرد

طبق مصوبه جدید شورای عالی بیمه، انواع خدمات درمان دندان همچون پوسیدگی، جرم‌گیری و ترمیم تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند و مصوبه آن در روزهای آتی اعلام خواهد شد.

به گزارش صاحب دیوان، در حاشیه پانزدهمین کنگره بین‌المللی دندانپزشکی عمومی ایران که در هتل المپیک برگزار شد، در خصوص افزایش آمار خرابی و پوسیدگی دندان در جمعیت کشور و عدم مراجعه بیشتر افراد به دلیل هزینه بالای درمان آن، ضرورت حمایت بیمه از خدمات درمانی دندان مطرح شد. بر این اساس دولت برای حل این مشکل، مصوبه‌ای را در جلسه شورای عالی بیمه برای استفاده افراد زیر 18 و بالاتر از آن از خدمات بیمه جهت رفع مشکلات دندان تهیه نمود و اعلام کرد که پوسیدگی، جرم‌گیری و ساخت دندان تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند.

در این کنگره به عوامل افزایش دهنده میزان پوسیدگی دندان و لزوم بررسی مشکلات تغذیه‌ای و عواملی که باعث پوسیدگی دندان می‌شود، اشاره گردید تا با تحقیقات و مطالعات بیشتر در این زمین شاهد کاهش میزان آسیب‌های دندانی در کشور شد. علاوه بر موضوع تغذیه، به علت عدم مراجعه افراد دارای مشکلات دندان در سال‌های اخیر اشاره شد و وجود کرونا یکی از علل اصلی آن عنوان گردید که سبب شده است طی این چند سال میزان آمار پوسیدگی دندان افزایش چشمگیری پیدا کند.

اما در کنار تمامی این عوامل، موضوع هزینه درمان، مهم‌ترین عامل در عدم مراجعه افراد برای رفع پوسیدگی و مشکلات دندانی می‌باشد. چرا که هزینه سرسام آور این بخش با توجه به عدم پوشش بیمه آن، با وضعیت اقتصادی بد جامعه، برای بسیاری از خانوارها تبدیل به یک معضل شده است. از این رو به نظر می‌رسد با رفع مشکل بیمه خدمات دندان، تا حدودی بتوان از افزایش آمار پوسیدگی دندان، بخصوص در قشر کودک و نوجوان جلوگیری نمود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یادداشت