صاحب‌دیوان، پایـگاه خبــری و تحلیلی تاریخ و فـرهنگ ایران

پارس وی دی اس
شنبه, 6 مرداد, 1403

«خانه‌ی سرخه‌ای تبریز» افتتاح نشده، پلمپ شد

هتل بوتیک سرخه‌ای تبریز که هفته گذشته با حضور وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افتتاح شده بود، پلمپ شد.

از وزیر افتتاح و از اماکن پلمپ؛ خانه سرخه‌ای تبریز که بر اساس سوابق مالکیتی، متعلق به میرزا مهدی فراش باشی، داماد مظفرالدین شاه قاجار است، به سر هفته‌ نرسیده و طبق اطلاعیه‌ای که بر درب این خانه تاریخی نصب شده، به دلیل عدم رعایت شئونات اسلامی و حجاب، پلمپ گردید.

به گزارش صاحب دیوان، صفحه منتسب به این مجموعه، روز سه‌شنبه، بیست و سوم خرداد ماه با انتشار استوری در این خصوص از پلمب مجموعه هتل بوتیک سرخه‌ای خبر داد و بازگشایی مجدد آن را منوط به صدور اطلاعیه‌ از همین صفحه دانست.

این مجموعه در حالی پلمب گردیده است که وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هفته گذشته در حاشیه افتتاح هتل بوتیک سرخه‌ای، از سرمایه‌گذار مجموعه تقدیر کرده و مرمت و راه‌اندازی هتل بوتیک‌سرخه‌ای را ظرفیتی ارزشمند برای تبریز و الگو و انگیزه‌ای برای سرمایه‌گذاران به منظور استفاده از ظرفیت دیگر خانه‌های تاریخی تبریز، عنوان کرده بود.

 

عزت‌اله ضرغامی در سومین سفرش به تبریز، خاطرنشان کرده بود که خانه سرخه‌ای حدود پنج سال به مخروبه تبدیل شده بود که با سیاست‌ تسریع در مشارکت مردم در وزارتخانه این مجموعه ضمن یادآوری تاریخ به یکی از مراکز اقامتی با استانداردهای باکیفیت تبدیل شده است و افرادی که با واکذاری نفائس مخالفت می‌کنند، بدانند حتما اشتباه می‌کنند؛ چرا که بناهای تاریخی ما در حال حاضر به دلیل نبود امکانات در حال ار بین رفتن هستند.

عملیات مرمت و بازسازی این مجموعه از سال ۱۳۹۲ پس از خریداری توسط وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، شروع شد و با واگذاری به بخش خصوصی مرمت، بازسازی و بهسازی این بنای منحصر به فرد سرعت گرفت.
این هتل بوتیک با حجم سرمایه‌ گذاری ۱۴ میلیارد تومان توسط علی صدقی سرمایه‌گذار تبریزی مرمت، تجهیز و آماده سازی شده و این امکان را برای میهمانان فراهم کرده تا با اقامت در این هتل بوتیک و تجربه زندگی در بافت تاریخی تبریز به آثار شاخص تاریخی نظیر مجموعه تاریخی حسن پادشاه، موزه قرآن و کتابت در مسجد صاحب الامر و بازار جهانی تبریز دسترسی داشته باشند.
بر اساس این گزارش؛ سرمایه ۱۴ میلیارد تومانی خوابیده پای این پروژه جذاب برای همشهریان و مهمانان و گردشگران منتظر تصمیم مسئولان امر و بازگشایی مجدد مجموعه به عنوان مجموعه‌ای ارزشمند برای بازدیدکنندگان است.

گزارش: نسرین سوار

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یادداشت