صاحب‌دیوان، پایـگاه خبــری و تحلیلی تاریخ و فـرهنگ ایران

پارس وی دی اس
جمعه, 31 فروردین, 1403

جلسه کارگروه تخصصی امنیت غذایی شهرستان تبریز برگزار شد

به گزارش پایگاه خبری صاحب دیوان به نقل ازروابط عمومی فرمانداری تبریز دکتر رحیم شهرتی فردرجلسه کارگروه تخصصی امنیت غذایی شهر تبریز با تاکید بر لزوم فرهنگ سازی در خصوص کاهش مصرف دخانیات بخصوص قلیان افزود: می بایست با ممنوعیت تبلیغ مواد دخانی و نیز جلوگیری از مصرف آن در محافل عمومی با پدیده ی روز افزون مصرف آن مبارزه کنیم.

دکترشهرتی فر با اشاره به جایگاه اتحادیه های صنفی در امر مبارزه با رواج مواد دخانی گفت: اتحادیه های مربوطه از صدور و تمدید هرگونه پروانه ی کسب مرتبط با مواد دخانی خودداری کنند. وی همچنین با انتقاد از رواج مصرف قلیان در پارک ها و فضاهای سبز شهری گفت: برنامه ی مسولان جمع آوری تدریجی قلیان با استفاده از سیاست های بازدارنده است  و در این راستا نیز از طریق سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری تبریز آوردن قلیان به پارک ها ممنوع اعلام شود.
فرماندار تبریز با بیان اینکه برای جلوگیری از شیوع بیماریهای مشترک بین انسان وحیوان احداث بازارچه ویژه فروش حیوانات خانگی در محیط مناسب ضروری است ، گفت: عرضه و فروش حیوانات اهلی وپرندگان در داخل شهر تبریز از نظر بهداشتی صحیح نبوده و اداره صنعت و معدن و اتحادیه صنفی مربوطه باید با همکاری و مشارکت شهرداری تبریز اقدام به مکان یابی واحداث بازارچه  و محل عرضه وفروش حیوانات خانگی و پرندگان در محیط مناسب کنند.
دکتر شهرتی فر گفت: روستاهای اطراف تبریز با ازدحام جمعیت مهاجرین روبرو هستند و مهاجرتهای بی رویه به این روستاها  باعث شده است تا با افزایش جمعیت در این مناطق روبرو شویم که متاسفانه این امر ارائه خدمات بهداشتی وسلامتی را با مشکل روبر کرده است که باید مورد توجه مسئولین شهری واستانی باشد.
مدیریت شبکه بهداشت تبریز نیز در این جلسه  در خصوص طرح احداث و افزایش مجتمع های سلامت در شهرستان تبریز به تعداد30 مجتمع توضیح داد و گفت: 9 مجتمع سلامت در حال حاضر در تبریز خدمات ارائه می کنند و بقیه در جریان سال جاری احداث و فعال خواهند شد. در ادامه  مسئولین مرکز بهداشت استان وشهرستان تبریز گزارشاتی در خصوص مراکز فروش فلافل ، آب شرب تبریز و روستاهای تابعه و عدم شیوع بیماری شبه وبا در شهرستان تبریز ارائه دادند.
درآخر این جلسه به شکل نمادین فرماندار تبریز با جایگزین شاخه گل به جای توتون بر سر قلیان به کمپین ترک و جمع آوری قلیانها پیوست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یادداشت