صاحب‌دیوان، پایـگاه خبــری و تحلیلی تاریخ و فـرهنگ ایران

پارس وی دی اس
شنبه, 1 اردیبهشت, 1403

جشنواره کالاهای فرهنگی فیروزه در آذربایجان شرقی برگزیدگان خود را شناخت

جشنواره کالاهای فرهنگی فیروزه در آذربایجان شرقی با انتخاب نفرات برتر، برگزیدگان خود را شناخت.

به گزارش صاحب دیوان به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، با توجه به سیاست‌های کلی نظام جمهوری اسلامی ایران و با تاسی از تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر توجه به موضوع خودکفایی در عرصه‌های مختلف، مصرف کالاهای ایرانی و همچنین به‌ منظور رونق تولید و افزایش مصرف کالاهای فرهنگی در میان اقشار مختلف، جشنواره جایزه فیروزه آذربایجان‌شرقی همزمان با ششمین دوره جایزه ملی فیروزه، با هدف اصلاح الگوی مصرف و ارتقاء و ترویج محصولات فرهنگی و هنری کاربردی با رویکرد کشف خلاقیت‌ها و ایده‌های نو در استان برگزار شد.

این جشنواره در موضوعات عروسک، نوشت‌افزار،‌ هدایای فرهنگی، کارت پستال و پیکسل برگزار شده و نفرات برتر خود را شناخت.
در بخش عروسک، مریم علوی میلانی با اثر (اولدوز و کلاغ)، مریم حسن زاده با اثر (ساری گلین) و وحیده زنگ آبادی با اثر (بختیار وآذرم) به ترتیب مقام های اول تا سوم این بخش جشنواره را کسب کردند.
در بخش کارت پستال و پیکسل، ندا تنهائی مقدم با اثر (ترنم عشق) و سالار عشرت خواه با اثر (کارتون) به ترتیب مقام های اول و دوم این بخش را کسب کردند.
در بخش هدایای فرهنگی، وحید قنبری با اثر (شیرینی خوری 18سانت) و مهین عباسی نسب با اثر (کاسه ماهی) به ترتیب مقام اول و دوم این جشنواره را به دست آورند.
در بخش نوشت افزار، حمید عابدینی با اثر (دفتر تحریر استاد شهریار) مقام دوم این بخش را کسب کرده و اثر فرید حسن پور با عنوان (دفتر نقاشی آراز و آیناز)، شایسته تقدیر شناخته شد.

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یادداشت