صاحب‌دیوان، پایـگاه خبــری و تحلیلی تاریخ و فـرهنگ ایران

پارس وی دی اس
شنبه, 6 مرداد, 1403

جشنواره رسانه‌ای کنگره بزرگداشت ده هزار شهید آذربایجان‌شرقی

فراخوان جشنواره رسانه ای کنگره بزرگداشت ده هزار شهید آذربایجان شرقی منتشر شد.

به گزارش صاحب دیوان،

برگزاری دومین کنگره بزرگداشت ده هزار شهید آذربایجان شرقی، ‌فرصت مغتنمی است تا اصحاب رسانه این استان به عنوان یکی از قطب های اصلی رسانه ای کشور ضمن ادای دین خود به ساحت مقدس شهیدان، در راستای ترویج فرهنگ جهاد و شهادت، تکریم شهیدان و خانواده های معظم آنان و تولید محتوای فاخر رسانه ای اقدام نمایند. ضمن اینکه جریان سازی رسانه ای و انعکاس اخبار مرتبط با کنگره از جمله کارکردهای رسانه های استان در ارتباط با کنگره بزرگداشت ده هزار شهید استان محسوب می شود که بخش عمده آن در بستر جشنواره رسانه ای کنگره بزرگداشت ده هزار شهید آذربایجان شرقی محقق خواهد شد.

ترویج فرهنگ جهاد و شهادت در فضای رسانه ای استان، بهره مندی از فرصت برگزاری کنگره به منظور تقویت فضای معنوی جامعه رسانه ای استان، بسترسازی به منظور تولید محصولات رسانه ای فاخر درخصوص شهدا و انعکاس گسترده اخبار و رویدادها و برنامه های مرتبط با کنگره از اهم اهداف برگزاری این جشنواره محسوب می شود.

جشنواره یاد شده در قالب تیتر، گزارش، مصاحبه، یادداشت و سرمقاله، گزارش تصویری، تولیدات چند رسانه ای و صفحه آرایی و گرافیک برگزار می شود.

بخش ویژه جشنواره نیز شامل معرفی شهدا، محلات و مناطق کم برخوردار و روستاهای استان است.

محورهای اصلی جشنواره شامل رسالت رسانه های استان در تکریم و ترویج فرهنگ جهاد و شهادت، فرصت ها و موانع معرفی و تبیین شخصیت شهدا استان با تاکید بر معرفی شهدا،  نقش فرهنگ جهاد و شهادت در حل مشکلات کنونی جامعه، نقش شهدا و رزمندگان استان در هشت سال دفاع مقدس ، نقش و جایگاه استان در جبهه مقاومت اسلامی، رسالت دولتمردان و مردم در قبال آرمان شهدا و خانواده معظم شهیدان و اهمیت و جایگاه یادواره شهداء مخصوصا کنگره ده هزار شهید آذربایجان است.

براساس این گزارش  آثار ارسالی می بایست مرتبط با موضوعات اعلامی از ابتدای مهر ماه سال 1401 تا پایان آبان‌ماه سال 1402 در مطبوعات محلی،  نشریات سراسری،  خبرگزاری ها و پایگاه های خبری دارای مجوز استانی یا کشوری منتشر شده باشند و موضوعات عمومی مرتبط با موضوع جشنواره ، ترجیحا با قید «به‌مناسبت برگزاری کنگره ده هزار شهید آذربایجان‌شرقی» منتشر شوند.

همچنین ارائه اصل یا کپی بریده آثار مکتوب و نیز نسخه چاپی نشریات الکترونیکی راه یافته به مرحله نهایی به دبیرخانه جشنواره الزامی است.

گفتنی است تعدادی از آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره تا قبل از 31 شهریور ماه 1402 در بخش نمایشگاهی جشنواره مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

جوایز برندگان قالبهای شش‌گانه جشنواره به شرح ذیل است:

نفر اول: 60 میلیون ریال

 نفردوم: 50 میلیون ریال

نفر سوم: 40میلیون ریال

آخرین مهلت ارسال آثار به این جشنواره سی ام آبان ماه اعلام شده است.

این جشنواره توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با همراهی خانه مطبوعات و تشکل های رسانه ای استان برگزار می شود و دبیرخانه جشنواره در‌ سربالایی ولیعصر- مجتمع سینمایی 22 بهمن – خانه مطبوعات آذربایجان شرقی مستقر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یادداشت