صاحب‌دیوان، پایـگاه خبــری و تحلیلی تاریخ و فـرهنگ ایران

پارس وی دی اس
جمعه, 31 فروردین, 1403

جشنواره تابستانی 1401 تبریز

سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری تبریز، با تجربه برگزاری جشنواره های متنوع، جشنواره تابستانی تبریز را برای شادمانی شهر و شهروندان برگزار می نماید.

به گزارش صاحب دیوان به نقل از امور ارتباطات و روابط عمومی سازمان، حسین باهر، معاون فرهنگی و هنری سازمان در این خصوص گفت: این جشنواره که برای اولین بار در سال 85 و با حضور هنرمندان و همراهی قابل توجه و خیره کننده شهروندان روبرو شد، فرصتی برای افزایش نشاط اجتماعی و نیز بسترسازی برای انقال پیام و دغدغه مسئولین مدیرت شهری و نیز شهروندان شد که نتایچ آن، در رفتارهای هر دو سویه این تعامل به چشم آمد و به روشنی ترمیم شد.

باهر افزود: جشنواره تابستانی امسال با لحاظ کردن ویژگی های بومی تیر ماه شادمانی را برای شهروندان محترم تبریزی در نقاط مختلف شهر فراهم خواهد نمود.
معاون فرهنگی و هنری سازمان تصریح کرد: برگزاری برنامه های محله محور، اقدامات متنوع در رابطه با کتاب و کتابخوانی، آموزش‌های شهروندی، آموزه های معنوی و همچنین توجه به فرهنگ و اصالت شهر در این زمینه مد نظر قرار گرفته است.
باهر همچنین برنامه ریزی برای گروه‌های سنی مختلف و گروه‌های هدف همچون بانوان و کودکان را از جمله نقاط مهم جشنواره امسال دانست و گفت: با همراهی شورای اسلامی شهر و خانواده بزرگ شهرداری تبریز و همچنین هنرمندان و ورزشکاران و اساتید و پیشکسوتان، شاهد اقدامات متنوع در راستای غنی سازی اوقات شهروندان خواهیم بود.
به گفته وی، این جشنواره با تجربه چند 10 ساله خود زمینه ساز بالندگی فضای فرهنگی و اجتماعی شهروندان بود و توانسته از این رهگذر، به فرصتی استثنایی برای بالنده تر کردن اوقات فراغت شهروندان شود.

جشنواره تابستانی نیز در سال 1401، با برنامه ریزی برای برگزاری هرچه بهتر آن،براساس تجارب سالهای گذشته خواهد کوشید که این دوره از جشنواره را با برنامه ریزی منسجمی در پارک ها و بوستان های تبریز برگزار نماید.

این جشنواره، طی هفته جاری، فعالیت خود را آغاز خواهد کرد که در بخش نخست با تمرکز بر جشن ها و جنگ هاست.
برنامه های تابستانی امسال همزمان با جشن‌های ذیحجه ، برنامه هایی متنوع خواهد داشت و ویژه برنامه هایی به مناسبت اعیاد سعید قربان و غدیر برگزار خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یادداشت