صاحب‌دیوان، پایـگاه خبــری و تحلیلی تاریخ و فـرهنگ ایران

پارس وی دی اس
شنبه, 6 مرداد, 1403

بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی کشاورزی

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی از برگزاری بیست و چهارمین نمایشگاه تخصصی ادوات و ماشین آلات کشاورزی، نهاده و تجهیزات آبیاری و گلخانه‌ای همزمان با بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی دام وطیور، داروهای دامپزشکی، آبزیان، زنبورداری وصنایع وابسته در تبریز خبر داد.

اکبر فتحی در گفت‌وگو با خبرنگاران در این خصوص اظهار کرد: در این نمایشگاه ۱۴۰ واحد تولیدی و بازرگانی از استان‌های تهران، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اصفهان، البرز، خراسان رضوی، گلستان، خوزستان، مازندران، لرستان، چهارمحال و بختیاری،کردستان، گیلان، مرکزی، همدان، فارس، زنجان و اردبیل در این نمایشگاه شرکت می‌کنند.

وی ادامه داد: در این نمایشگاه خوراک دام و طیور، تجهیزات مرغداری و زنبورداری و ماشین آلات دامداری، داروهای دامپزشکی وآبزیان، ادوات و ماشین آلات کشاورزی، نهاده‌ها، تجهیزات آبیاری وگلخانه‌ای برای بازدید ارائه می‌شود تا بهره‌برداران و کشاورزان از آن بهره ببرند.

وی افزود: با توجه به اجرای قانون انتزاع در دولت سیزدهم، در حال حاضر بازار در کنار تولید قرار گرفته و برگزاری این نمایشگاه به یافتن بازار محصول، استمرار و بالا رفتن توان تولید در کشور منجر می‌شود.

فتحی بیان کرد: نمایشگاه‌ها از مکان‌هایی است که می‌توانیم در آن تولید، دانش و توانمدی‌هایمان را عرضه کنیم و نمایشگاه سلل جاری نیز با هدف ارائه آخرین تولیدات و محصولات واحدهای تولیدی، تبادل دانش و اطلاعات بین تولیدکنندگان، ایجاد نمایندگی در استان آذربایجان شرقی توسط واحدهای تولیدی، ایجاد ارتباط مستقیم و بدون واسطه بین تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان و آشنایی با سلایق و درخواست‌های مصرف کنندگان برپا شده است.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه محلی برای تبادل بیشتر و به نمایش گذاشتن محصولات دانش‌ بنیان نیز است که از اهمیت بالایی برخوردار است، خاطرنشان کرد: سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی ضمن سیاستگذاری، از برگزاری این نمایشگاه‌ها حمایت می‌کند و کشاورزان می‌توانند از این نمایشگاه به خوبی بهره‌برداری کنند.

وی گفت:  تلاش کرده‌ایم تا توانمندی‌های صادراتی و ظرفیت‌های مربوط به ایجاد زنجیره ارزش را در این نمایشگاه  به نمایش بگذاریم تا بازدیدکنندگان در جریان ظرفیت‌های استان آذربایجان شرقی قرار بگیرند.

وی با بیان اینکه سال جدید تحت عنوان سال مهار تورم و رشد تولید از سوی مقام معظم رهبری نامگذاری شده است، گفت: در بخش کشاورزی رشد تولید از طریق افزایش بهره وری و افزایش سرمایه گذاری‌های جدید محقق می‌شود که حوزه کشاورزی یکی از حوزه‌های تولیدی و اقتصادی است و فعالین بخش کشاورزی که در حلقه‌های مختلف زنجیره تولید و ارزش محصولات کشاورزی دخیل هستند، می توانند در تحقق شعار سال نقش آفرین باشند.

وی تشریح کرد: آذربایجان شرقی در حوزه ایجاد زنجیره ارزش، فرآوری، بسته‌بندی و بازرگانی محصولات کشاورزی ظرفیت‌های زیادی برای سرمایه‌گذاری وجود دارد و این نمایشگاه فرصت خوبی برای آشنایی فعالان این حوزه و سرمایه گذاران مهیا می‌کند تا توانمندی‌های کشاورزی استان را به این افراد و سایر بازدیدکنندگان نشان دهیم.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی، عنوان کرد: برگزاری این‌گونه نمایشگاه‌ها سبب می‌شود تا افراد و شرکت‌های فعال در زنجیره‌های ارزش محصولات کشاورزی، با محصولات بهره‌برداران ایرانی آشنا شوند و از طرفی نمایشگاه‌های بین المللی بخش کشاورزی نقش ارزنده و مهمی در تبادل اطلاعات فنی و بازرگانی داشته و صاحبان صنایع و پژوهشگران و دست اندرکاران را با آخرین دستاوردهای صنعتی و فناوری روز جهان و تاثیر بی نظیر آن بر رشد و توسعه کشاورزی و اقتصادی کشور آشنا خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یادداشت