صاحب‌دیوان، پایـگاه خبــری و تحلیلی تاریخ و فـرهنگ ایران

پارس وی دی اس
شنبه, 6 مرداد, 1403

بازسازی مسجد 100 ساله در محله درب استانبول تبریز

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی گفت: در راستای احیای مساجد قدیمی و متروکه استان مسجد امیرالمومنین (ع) تبریز پس از ۴۵ سال بازسازی و بازگشایی شد.

به گزارش صاحب دیوان، حجت الاسلام حسینی گفت: مسجد امیرالمومنین (ع) با قدمت ۱۰۰ ساله در محله درب استانبول تبریز واقع شده است که پس از بازسازی از سوی  اداره کلاوقاف و امور خیریه برای استفاده ساکنان محل بازگشایی شد.

وی با اشاره به اهمیت مساجد به عنوان محل تربیت و بالاترین محل برای ارتباط با خدا اظهار کرد: کارکرد فرهنگی از الزامات مسجد است و در زمان کنونی مساجد می‌توانند به عنوان بستری مناسب برای تربیت نسل جوان باشند که باید به نحو احسن از این مهم استفاده کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی با تاکید بر نقش مهم و کاربردی مساجد گفت: همان جوانانی که دیروز در دهلاویه، فکه، دزفول و آبادان جنگ می‌کردند تربیت شده همین مساجد هستند.

حجت الاسلام حسینی ادامه داد: باید از ظرفیت‌های مساجد در حوزه‌های مختلف استفاده کرد که عضویت فرماندهان پایگاه‌های بسیج در هیات امنای مساجد جزوی از این اقدامات است.

مسجد امیر المومنین (ع) با قدمت ١٠٠ ساله در سالیان گذشته کلاس درس آیت الله نمروری از خطیبان بزرگ تبریز بود و از ۴۵ سال پیش بسته و به مکانی متروک تبدیل شده بود که با پیگیری‌های اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان و همت جوانان مرکز اندیشه اسلامی امیرالمومنین (ع) و خیرین، بازسازی و بازگشایی شد.

هم اکنون چهار هزار موقوفه و ۲۰ هزار رقبه زیرمجموعه موقوفات در آذربایجان شرقی وجود دارد و ۶ هزار مسجد استان نیز دارای شناسه ملی هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یادداشت