صاحب‌دیوان، پایـگاه خبــری و تحلیلی تاریخ و فـرهنگ ایران

پارس وی دی اس
پنجشنبه, 9 فروردین, 1403

اکران مستند اندیشه صبور

مستند اندیشه صبور، تاملی در زندگی پربرکت همزمان با آیین تجلیل از یک قرن خدمات علمی فرهنگی دکتر احمد صبوراردوبادی در تبریز اکران خواهد گردید.

این مستند تولید پایگاه خبری صاحب دیوان در سال 1400 می باشد. مستند اندیشه صبور با همکاری سازمان مردم نهادخانه توسعه آذربایجان تهیه شده است.

 

 

 

آیین تجلیل از یک قرن خدمات علمی فرهنگی دکتر احمد صبوراردوبادی در تبریز برگزار می‌شود.

این آیین با حضور اصحاب فضل و فرهنگ روز سه‌شنبه چهاردهم تیرماه جاری از ساعت 17 در مجتمع فرهنگی سینمایی 22بهمن تبریز واقع در اول سربالایی ولیعصر (عج) برگزار می‌شود.

آیین یاد شده با همکاری استانداری آذربایجان‌شرقی، شهرداری تبریز، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، دانشگاه علوم پزشکی تبریز، بنیاد فرهنگ، ‌هنر و ادب آذربایجان، خانه توسعه آذربایجان، انجمن داروسازان ایران، سازمان نظام پزشکی و پایگاه خبری صاحب دیوان برگزار می‌شود.

گفتنی است دکتر احمد صبور اردوبادی در سال 1302 شمسی در شهر تبریز دیده به جهان گشود. وی تحصیلات دوره متوسطه را در دبیرستان فردوسی تبریز گذرانیده و سپس تحصیلات دانشگاهی را در دانشگاه تهران آغاز و در سال 1328 شمسی فارغ التحصیل شد و از سال 1330 خدمات علمی و فرهنگی خود را در دانشگاه تبریز آغاز کرد و در سال 1344 به مقام رفیع استادی ارتقا یافت.

دکتر احمد صبور اردوبادی در خانواده‌ای اصیل، مذهبی و فرهنگی چشم به جهان گشوده بود که هر یک از اعضای خانواده به نوبه خود در بالا بردن سطح تفکر و فرهنگ جامعه ایرانی از پیشکسوتان علوم جدید بوده‌اند.

تألیفات استاد در سه گروه منتشر شده ـ در دست تألیف و آماده‌ی چاپ است  که برحسب موضوعات مهم حیاتی در پنج گروه تقسیم می‌شود؛ گروه اول: در زمینه علوم پزشکی 35 عنوان، گروه دوم: در زمینه علوم انسانی 40 عنوان ، گروه سوم:  مباحث مربوط به علل اعتیاد به مواد مخدر و راه‌های پیشگیری، در 15 جلد، گروه چهارم: در اکرام زن و احقاق حق از دست رفته 9 جلد و گروه پنجم: که از دیگر عناوین مهمتر بوده و به‌طور عملی به انسان سازی واقعی منتهی می‌گردند عبارتست از تعلیم و تربیت اصولی در 18 جلد که متأسفانه جای آنها در در میان فرهنگها کاملاً خالی است.

 

از استاد اردوبادی دهها مقاله و مطلب علمی نیز به چاپ رسیده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یادداشت