صاحب‌دیوان، پایـگاه خبــری و تحلیلی تاریخ و فـرهنگ ایران

پارس وی دی اس
شنبه, 6 مرداد, 1403

اردبیل با افتتاح پل معلق هیر به قطب مهم گردشگری تبدیل شد

پل معلق هیر استان اردبیل را به یک قطب مهم گردشگری تبدیل کرده است.

به گزارش صاحب دیوان، پروژه پل معلق شهر هیر، توانسته این استان را به یک مقصد گردشگری مهم تبدیل نماید. نادر زینالی در جلسه بررسی مشکلات پروژه پل معلق هیر اظهار داشت: اجرای پروژه پل معلق هیر تغییرات محسوسی در این شهر به وجود آورده و پیشرفت منطقه با زمان قبل از اجرای پروژه قابل مقایسه نیست.

وی ادامه داد: به دلیل این که گردشگران پرشماری هیر را به عنوان مقصد خود انتخاب می‌کنند نیاز است توسعه زیرساخت‌ها در این منطقه متوازن با رشد گردشگری باشد.

او افزود: آماده همکاری در توسعه زیرساخت‌های گردشگری شهر هیر هستیم و با همکاری شهرداری مجتمع‌های خدماتی و سرویس بهداشتی در این شهر احداث خواهد شد.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اردبیل با اشاره به اهمیت پل معلق هیر در این زمینه اظهار داشت: شهر هیر و منطقه اطراف آن ظرفیت‌های ویژه‌ای در حوزه گردشگری دارد و تعریف و تکمیل مسیر گردشگری برای این منطقه در دستور کار قرار گرفته است.

او گفت: اقدامات مختلفی در حوزه زیرساخت‌های پل معلق هیر از جمله مسیر دسترسی و روشنایی آن انجام و جلسات متعددی نیز برای بررسی و مشکلات پروژه برگزار شده است.

به عقیده تیم مدیریت میراث فرهنگی در استان اردبیل، سرمایه گذاری در حوزه گردشگری کمترین ریسک را به همراه دارد. وی ادامه داد: از ایده‌های نو در سرمایه‌گذاری گردشگری در این منطقه حمایت می‌کنیم.

هیر از جمله شهر‌های جنوبی اردبیل به حساب می‌آید که یکی از قطب‌های مهم این استان است. بهار و تابستان معتدل و باغ‌های گیلاس و آلبالو از جمله مناطق گردشگری هیر به حساب می‌آیند. گردشگران به واسطه پل معلق این شهر هر روزه به آن سر می‌زنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یادداشت