صاحب‌دیوان، پایـگاه خبــری و تحلیلی تاریخ و فـرهنگ ایران

پارس وی دی اس
شنبه, 6 مرداد, 1403

احداث اولین پل کابلی عابر پیاده در تبریز

با همت شهرداری منطقه 7 تبریز، احداث اولین پل کابلی عابرگذر در ابتدای اتوبان شهید کسائی آغاز شد.

به گزارش صاحب دیوان، اتوبان کسایی یکی از گذرگاه‌های اصلی و بزرگ شهر تبریز به شمار می‌رود که ابتدای شهر را به انتهای آن متصلی می کند. در  سال‌های گذشته به دلیل نبود عابرگذر در این اتوبان، افراد زیادی هنگام عبور از آن دچار سانحه شده و جان خود را از دست داده‌اند. علاوه بر این موجب حوادث رانندگی بسیاری در این اتوبان شده‌اند.

احداث و ساخت پل‌های عابر در مناطق پرتردد همچون اتوبان کسایی، موجب تسهیل در عبور شهروندان و حفظ ایمنی آنها می گردد. از این رو شهراری منطقه 7 طی یک برنامه‌ای، اقدام به طراحی و اجرای پل عابرگذر در ورودی اتوبان همت نموده است. این عابرگذر به شکل پل کابلی طراحی شده است و به گفته شهردار منطقه 7، ساخت عرشه این پروژه در حال انجام است. اعتبار اولیه تخصیص داده شده به این پروژه، نزدیک به ۲۰۰ میلیارد ریال بود. احداث این پل هم اکنون در مرحله شمع گذاری قرار دارد و پیشرفت ۱۰ درصدی آن صورت گرفته است.

پل کابلی عابرگذر در ابتدای اتوبان کسایی علاوه بر تامین ایمنی عابران و شهروندان در عبور از خیابان، به عنوان یک نماد و المان در ورودی جنوب غرب تبریز زیبایی خاصی به این نقطه از شهر خواهد بخشید.

شهرداری منطقه 7 درتلاش است تا در بازه زمانی کوتاهی این پل زیبا را تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار دهد تا شهروندان عزیز بتوانند از آن استفاده نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یادداشت