صاحب‌دیوان، پایـگاه خبــری و تحلیلی تاریخ و فـرهنگ ایران

پارس وی دی اس
شنبه, 6 مرداد, 1403

آیین تجلیل از هنرمند عرصه موسیقی در تبریز برگزار می‌شود

این آیین با حضور اصحاب هنر و فرهنگ روز دوشنبه 12 تیرماه جاری ساعت 17 در مجموعه فرهنگی هنری تربیت  تبریز برگزار می‌شود.

به گزارش صاحب دیوان، همزمان با آیین تجلیل از استاد فرهاد ممقانیه از آلبوم موسیقی “در کوچه‌های خاطره” اثر آیدین علیزاده پروین نیز رونمایی خواهد شد.

آیین یاد شده با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن موسیقی آذربایجان‌شرقی برگزار می‌‌گردد.

گفتنی است استاد فرهاد ممقانیه در سال 1339 در تبریز و در یک خانواده هنرمند و هنر دوست چشم بر جهان گشود. وی پس از گذراندن دوران ابتدایی در سال 1351 وارد هنرستان موسیقی تبریز شد و ساز تخصصی کلارنت را انتخاب کرد . در هنرستان موسیقی از کلاسهای اساتید بنام آن زمان کسب فیض کرد . در سال دوم هنرستان موسیقی (1352) وارد ارکستر فرهنگ و هنر آن زمان شد .

در سال 1358 دیپلم هنرستان موسیقی را گرفت و در همان سال در کنکور دانشکده هنرهای زیبای دانشکده تهران با رتبه سومی از جمع 28 نفر ورودی آن دوره پذیرفته شد . در سال 1359 به مدت 6 ماه در ارکستر سمفونیک تهران بود . در سال 1363 بمدت یکسال و نیم در ارکستر مجلسی رادیو و تلوزیون تهران مشغول نوازندگی ساز کلارنت بود .

وی در سال 1365 وارد دانشکده ادبیات دانشگاه تهران در رشته روان شناسی بالینی شد و در سال 1370 فارغ التحصیل آن رشته شد . از فعالیت های موسیقی آن دوره می توان به تدریس موسیقی در دانشگاه صنعتی شریف به مدت یک و نیم سال ، تدریس در دانشگاه غیرانتفاعی رسام هنر و تدریس در فرهنگسرای قیطریه نیزاشاره کرد . در سال 1372 بعد از اتمام تحصیل به تبریز بازگشت و در آموزشگاههای موسیقی به تدریس موسیقی پرداخت . در سال 1383 آموزشگاه موسیقی سهند را تاسیس کرد و در سال 1386 از طرف هنرستان موسیقی تبریز دعوت به تدریس شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یادداشت