صاحب‌دیوان، پایـگاه خبــری و تحلیلی تاریخ و فـرهنگ ایران

پارس وی دی اس
شنبه, 6 مرداد, 1403

آمادگی شهرداری منطقه ۸ تبریز برای تبدیل خانه های تاریخی به کاربری گردشگری

معاون شهرسازی و معماری شهرداری منطقه ۸ از آمادگی این منطقه برای تبدیل خانه های تاریخی تبریز به کاربری های گردشگری خبر داد.

کاظم دلفکار در جریان بازدید از روند اجرای بهسازی و مرمت خانه های تاریخی، افزود: بر اساس اجرای سیاست‌های تشویقی سرمایه گذاری در حوزه گردشگری، عملیات مرمت و جداره سازی ساختمان قدیمی کوی مجتهدیلر از سال گذشته توسط مالک و با نظارت معاونت شهرسازی شهرداری منطقه آغاز و در حال اجراست.

وی اظهار کرد: بدلیل فعال بودن کارگاه مرمتی در این ساختمان تاریخی و به منظور تامین امنیت پروژه، موقتا از از درب های فلزی در ورودی‌های خانه تاریخی استفاده شده است که بعد از اتمام عملیات مرمتی، درب های چوبی با معماری سنتی و زیبا، جایگزین آنها خواهد شد تا با هویت تاریخی این خانه همخوانی داشته باشد.

دلفکار با بیان اینکه کوچه مجتهدیلر یکی از قدیمی ترین کوچه های تبریز است، تصریح کرد: این کوچه در مجاورت بازار تاریخی تبریز واقع شده و در سال های قبل بسیاری از مجتهدهای استان از جمله آیت الله قاضی در این کوچه ساکن بوده اند.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری منطقه عنوان کرد: در نظر داریم خانه های تاریخی تبریز را با مشارکت مالکین و سرمایه گذاران بخش خصوصی مرمت و با کاربری های گردشگری مانند هتل و رستوران سنتی مورد استفاده قرار دهیم و شهرداری منطقه تلاش دارد تا با تهیه و تصویب سیاست های تشویقی، تسهیل کننده تبدیل خانه های تاریخی به کاربری های گردشگری باشد.

کاظم دلفکار همچنین یادآور شد: علی رغم گمانه زنی های اخیر در فضای مجازی، به دلیل مجاورت این پروژه با ساختمان شهرداری منطقه اهتمام ویژه ای برای نظارت در روند مرمت و جداره سازی وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یادداشت