به گزارش صاحب دیوان، مجید کیانی در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به مخالفت سازمان هواپیمایی کشور با احداث فرودگاه ارس به دلیل تعدد فرودگاههای موجود، نبود هواپیما و کمبود پرواز، اظهار کرد: سازمان حفاظت محیط زیست نیز به دلیل قرارگیری محل فرودگاه ارس در منطقه حفاظت شده مراکان از دیگر مخالفان احداث فرودگاه ارس است و مجوزهای مورد نیاز صادر نمیشود.
وی ادامه داد: به توصیه رئیس سازمان هواپیمایی کشور پیگیر احداث فرودگاه محلی تفریحی و گردشگری در جلفا و خداآفرین هستیم.
کیانی گفت: باندی که برای پرواز هواپیمای ۱۲ نفره مورد نیاز است باند ۸۰۰ متری است که زمین درنظر گرفته شده در جلفا برای احداث فرودگاه محلی با پادگان ارتش تداخل دارد و مجاورت فرودگاه پارس آباد با زون ۴ منطقه آزاد ارس نیز مشکل احداث فرودگاه محلی خداآفرین است که درصدد تکمیل مطالعات و رفع نواقص هستیم.
وی با بیان اینکه سازمان منطقه آزاد ارس اقدامات متعددی در طول سالهای گذشته در تکمیل زیرساختها و تقویت خدمات مناطق داخل محدوده و همجوار انجام داده اما برای مردم تبیین نشده است، تصریح کرد: برای نمونه سازمان در خرید سیتیاسکن، اجرای فاضلاب هادیشهر، فاضلاب شهرکهای مسکونی از جمله آتام و مشکات و شاهمار،احداث تصفیه خانه فاضلاب جلفا و… مشارکت داشته است.
کیانی بر فعالسازی بازار ارس تاکید کرد و یادآور شد: در سال ۱۴۰۱ اکثریت کالای همراه مسافر در فصل بهار تخصیص یافته بود و قدرت مانور نداشتیم. برای سال ۱۴۰۲، برنامهریزیهای لازم برای تخصیص کالای همراه مسافر صورت پذیرفت که مثمر ثمر واقع شد بطوریکه سهمیه بصورت فصلی و در بین مغازههای فعال توزیع میگردد و همین امر موجب افزایش تعداد مغازههای قابل اجاره شده است.
رئیس هیاتمدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس با اشاره به رفع مشکل پروندههای حقوقی چندین ساله، اظهار داشت: در ۱۰ سال گذشته ۱۱ مجتمع تجاری دارای پایان کار بودند که در یک سال گذشته ۱۰ مجتمع تجاری دیگر به جمع مجتمعهای تجاری دارای پایان کار اضافه شدهاند.