شنبه, 3 آذر, 1403

پورشه با طرح فرش آذربایجانی

صاحب اثر طرح پورشه با فرش آذربایجانی گفت: با بکارگیری عناصر فرهنگی آذربایجان در فضاها و المان‌های جدید می‌توانیم به معرفی بیشتر منطقه کمک می‌کنیم.

در روزهای اخیر شرکت پورشه در صفحه اینستاگرام رسمی خود دیزاین جدیدی را که طرح فرش آذربایجان با الگوها و نقش‌های خاص به صورت دقیق بر روی سطح خودرو قرار گرفته و توسط هنرمند تبریزی طراحی شده بود، ارائه داد.

بکارگیری طرح فرش آذربایجان بر روی این پورشه نمادی از فرهنگ و هنر این منطقه است که طرح‌ها و الگوهای مورد استفاده در این فرش به عنوان یکی از غنی‌ترین و معروف‌ترین هنرهای دستی آذربایجان شناخته می‌شوند.

علی همپای حسینی؛ صاحب این اثر در خصوص همکاری خود با شرکت پورشه عنوان کرد: طرح فرش آذربایجان بر روی پورشه اثر سفارشی برای این شرکت نبوده و بر اساس ایده پردازی خود ساخته شده است که علاوه بر مورد توجه قرار گرفتن این طرح در بین کاربران ایرانی، همچنین مورد توجه آژانس فضای مجازی گروه شرکت پورشه قرار گرفت که بعد از آن پیشنهاد اشتراک‌گذاری این طرح در صفحه رسمی پورشه از طرف شرکت داده شد.

او افزود: علت اشتراک گذاری این طرح توسط شرکت پورشه مورد توجه قرار گرفتن پتانسیل موجود در فرهنگ غنی آذربایجان و هنر منحصر به‌ فرد و علاقه خاص مردم ما به این عناصر بود.

او در بیانی جزئی‌تر، به چگونگی اجرای طرح و هدف از ایجاد آن اشاره کرد و توضیح داد: طرح به صورت تیرِدی در نرم افزار سینما فوردی بر روی پورشه ۹۱۱ کلاسیک مدل ۱۹۷۱ کار شده که هدف از ادغام فرش آذربایجان بر روی کاپوت خودروی پورشه جهت جلوگیری از به فراموشی سپرده شدن فرهنگ اصیل و پررونق آذربایجان در بین نسل جدید است.

هنرمند تبریزی ادامه داد: بازخوردهای مثبت به این طرح در شبکه های مجازی نشان دهنده علاقه جامعه هنری به خصوص فعالین حوزه فرش به توسعه بخشی فرهنگ آذربایجان و در کل جامعه بین المللی است که به نظرم امروزه می‌توان در حوزه صنعت فرش، کسانی که به صورت دستبافت و یا بصورت دیجیتالی در طراحی فرش مشغول بکارند، با ادغام طرح های جدید و قدیم از ایده های نو به بازدهی بیشتری نسبت به امروز و گذشته دست یابند تا هنر پابرجا مانده و فرهنگ اصیل آذربایجان رشد کند تا نهایتا ابداع‌های جدید فرهنگی باعث جذب سرمایه‌‌های جدید در منطقه شود.

گفتنی است؛ شرکت پورشه با قرار دادن این دیزاین در صفحه رسمی خود، نه تنها به ارائه یک ظاهر جدید و جذاب برای خودروها می‌پردازد، بلکه به ارتقای هنر و فرهنگ کشورهای دیگر نیز کمک می‌کند. علاوه بر آن، با توجه به استقبال مثبت کاربران از این طراحی، شاید در آینده بتوانیم شاهد عرضه انواع خودروها با طرح‌های مختلف و همچنین الگوهای بی همتا از فرش‌های اصیل آذربایجان در این شرکت های بین‌المللی باشیم.

 

منبع: آذرانجمن/ سما شیرزاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کانون تبلیغاتی آریانی
یادداشت