صاحب‌دیوان، پایـگاه خبــری و تحلیلی تاریخ و فـرهنگ ایران

پارس وی دی اس
یکشنبه, 10 تیر, 1403

عملیات جداره سازی در بازار تاریخی گرجیلر تبریز شروع شد

شهردار منطقه 8 تبریز خبر از شروع عملیات جداره‌سازی بازار تاریخی گرجیلر داد.

وی در این زمینه اظهار کرد: در راستای ساماندهی نمای بیرونی بازار، پس از برگزاری جلسات متعدد و تصویب طرح، پروژه جداره‌سازی نمای بیرونی بازار تاریخی تبریز در ۱۰ فاز و زیرنظر کارشناسان میراث فرهنگی آغاز شده و به سرعت در حال اجرا است.

حسین منیری فر، اظهار داشت: بازار گرجیلر به عنوان مهم‌ترین ورودی بازار تاریخی تبریز مطرح است که به علت وجود جداره‌های تاریخی ارزشمند در طول این بازار، شهرداری منطقه ۸ تبریز بر آن است تا مرمت و احیای جداره‌های تاریخی این مسیر را در حداقل زمان ممکن اجرایی و این مسیر تاریخی را ساماندهی کند.

او ادامه داد: با توجه به وضعیت نامناسب نمای بیرونی بازار تبریز، شهرداری منطقه ۸ از ماه قبل عملیات جداره‌سازی نمای بیرونی بازار تاریخی تبریز را با همکاری اداره کل میراث فرهنگی استان آغاز کرده است و در کنار جداره‌سازی بلوار جمهوری اسلامی از روز گذشته، عملیات جداره‌سازی بازار گرجیلر را آغاز کردیم.

شهردار منطقه 8 تبریز با اشاره به اهمیت جداری‌سازی در این بازار گفت: در راستای ساماندهی نمای بیرونی بازار، پس از برگزاری جلسات متعدد و تصویب طرح، پروژه جداره‌سازی نمای بیرونی بازار تاریخی تبریز در ۱۰ فاز و زیرنظر کارشناسان میراث فرهنگی آغاز شده و به سرعت در حال اجرا است.

آقای حسین منیری فر به جزئیات این پروژه هم اشاره‌ای کرد و گفت: روژه جداره‌سازی بازار گرجیلر به طول ۵۰۰ متر، حدفاصل بلوار جمهوری اسلامی تا ورودی باشماقچی بازار را شامل می‌شود که عملیات مرمتی و نماکاری آجری جداره‌ها به صورت سنتی و همگون با بافت تاریخی تبریز آغاز شده است و به زودی جداره‌سازی خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یادداشت