جمعه, 27 مهر, 1403

اختصاص 28 میلیارد تومان اعتبار برای ساماندهی مجموعه فرهنگی مقبره الشعرای تبریز

شهردار منطقه 10 تبریز اخیرا به صورت رسمی اعلام داشت: عملیات ساماندهی مجموعه تاریخی مقبره‌الشعرا توسط اکیپ‌های معاونت فنی و عمرانی منطقه برای استقبال از گردشگران با شتاب در حال اجرا است.

به گزارش صاحب دیوان، موسی زاعی در جمع خبرنگاران گفت: در راستای اهمیت بخشیدن به تاریخ و فرهنگ شهر تبریز و اهداف منطقه مبنی‌بر حفظ و احیا مکان‌های تاریخی و نگهداری شایسته به‌عنوان میراث ارزشمند، عملیات ساماندهی مجموعه گردشگری مقبره‌الشعرا نماد شهر اولین‌ها، توسط معاونت فنی و عمرانی منطقه ۱۰ با سرعت و دقت پیش می‌رود.

وی افزود: سنگ فرش صحن جنوبی مقبره‌الشعرا به‌همراه پیاده‌روهای ضلع شمالی، شرقی و جنوبی به پایان رسیده و تکمیل پیاده‌روهای ضلع غربی و معابر پیرامون مجموعه فرهنگی و گردشگری مقبره‌الشعرا با اعتبار هفت میلیارد تومان در حال اجرا است.

موسی زارعی با اشاره به اهمیت مجموعه فرهنگی و تاریخی از نظر گردشگری تبریز تصریح نمود: در کنار ساماندهی محوطه و بهسازی این مجموعه تاریخی و توسعه معابر پیرامونی با هدف حمایت از فعالان حوزه صنایع‌دستی و معرفی سوغاتی‌های تبریز، عملیات اجرایی سوغات سرای مقبره‌الشعرا با اعتبار ۱۶ میلیارد تومان در حال انجام است.

شهردار منطقه 10 تبریز به این مسئله اشاره کرد که آب نما‌ها، نقش همی در ایجاد شود و نشاط در سطح شهر دارند. ولی ادامه داد: احداث فاز دوم آب‌نمای صحن جنوبی و اقدامات تکمیلی نمای ورودی این مجموعه آغاز شده و شش میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه در نظر گرفته شده است.

در نهایت او گفت: ساماندهی مجموعه مقبره‌الشعرا در حال حاضر با سرعت، دقت و نظارت کامل در حال اجرا است و شاهد پیشرفت قابل توجهی در روند اجرای آن هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کانون تبلیغاتی آریانی
یادداشت