پنجشنبه, 3 آبان, 1403

تابلوی اهدایی به خانه موزه ستارخان مفقود شده است؟

به گزارش صاحب دیوان استاد یعقوب مطلوبی مدرس آواز و از اساتید نقاشی اذعان داشتند از تابلوی باارزش ستارخان در خانه موزه اش خبری نیست.

استاد یعقوب مطلوبی در سال 1397 یک تابلو نفیس از ستارخان سردارملی ایران را به اداره میراث فرهنگی استان جهت نصب در خانه موزه ستارخان اهدا می کنند و پس از تحویل تابلوی مورد نظر اخیرا با رسال نامه ای اعلام داشتند که این تابلو در سازمان میراث فرهنگی مفقود شده و اثری از آن نیست نامه ارسالی استاد بشرح ذیل می باشد.

با احترام ادب … در مورخه ۹۷/۷/۲ بجهت اهدایی تابلوی ستارخان روی برزنت به ابعاد ۲/۱۵ در ۲/۳۰ رنگ و روغن و به سبک سمبولیک. بعد از ۸ ماه تحقیق و مطالعه وقرار گرفتن در شرایط مناسب و طراحی و غیره … به همراه نامه کتبی به میراث فرهنگی تبریز خدمت مهندس آبدار ( رئیس میراث فرهنگی وقت ) مراجعه و تابلوی لوله شده رو بهمراه مکتوب و توضیح در خصوص تابلو که در هایت منجر به دستور نصب در موزه ستارخان بصورت کتبی و برای مهندس بزاز توسط جناب آبدارصادر گردید . فلذا تابلوی لوله شده بجهت تحویل و شماره برای نامه به دبیر خانه میراث فرهنگی مراجعه و در نهایت با تابلوی ستارخان وداع نمودم . و در آن زمان ظاهر خانه ستارخان در تعمیرات ساختمانی بود و قرار بر این شد بعد از اتمام تعمیرات و نصب مراسمی برگزار و از تاباو رو نمایی گردد. علیهذا از تاریخ یاد شده بعد از پرسجو ها و مرجعات مکرر و ردیابی‌های انجام شده دریغا که اثری از تابلو و اینکه کجا هست و یا کجا نصب گردیده اطلاعی بدست نیامد ..

امید است مدیران سازمان میراث فرهنگی با پیگیری موضوع نسبت به نصب این تابلوی ارزشمند اقدام و افکار عمومی را نیز در خصوص سرنوشت تابلو مطلع نمایند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کانون تبلیغاتی آریانی
یادداشت