صاحب‌دیوان، پایـگاه خبــری و تحلیلی تاریخ و فـرهنگ ایران

پارس وی دی اس
یکشنبه, 10 تیر, 1403

انتشار یاد‌نامه اربعین سومین امام جمعه آذربایجان‌شرقی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی از انتشار یاد‌نامه “مردمدار شهید” ویژه‌ی اربعین سومین امام جمعه‌ی شهید استان خبر داد.

“سیدمحمدحسین بلاغی” گفت: این یادنامه شامل گوشه‌ای از متن و حاشیه زندگی آیت‌الله شهید سیدمحمدعلی آل‌هاشم است که در 210 صفحه به صورت مکتوب چاپ و در قالب فضای مجازی نیز منتشر شده است.

وی افزود: در این یادنامه مطالب و اشعاری پیرامون شخصیت برجسته و تاثیرگذار امام جمعه مردمی تبریز و سیدشریف آذربایجان آیت‌الله شهید آل هاشم از نویسندگان و شعرای استان درج شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان افزود: شهید آیت الله رئیسی و همراهان شهیدش به سرمایه ماندگار و تاریخی برای ایران اسلامی تبدیل شدند و ترازی از خدمت را خلق کردند که همگان وامدار این شیوه و مکتب مردمداری هستند.

بلاغی گفت: در این میان شهادت آیت الله سید محمدعلی آل هاشم امام جمعه محبوب و مردمی تبریز و همچنین دکتر مالک رحمتی استاندار تلاشگر آذربایجان شرقی داغ مضاعفی بر دل اهالی این استان نهاد. تشییع با شکوه شهدای خدمت و همچنین امام جمعه و استاندار شهید و حضور پرشور مردم آذربایجان در این آیینها نشان داد که مردم با بصیرت و آگاهی در صحنه های مختلف حاضر هستند و خادمان خود را می شناسند.

وی برگزاری سوگواره “رسم خدمت” به میزبانی اهالی فرهنگ و هنر در ایام شهادت شهدای خدمت را عرض ادبی  به موقع در رثای شهدای خدمت عنوان کرد.

بلاغی تصریح کرد: در ادامه راه نیز اصحاب فرهنگ هنر و رسانه استان به عنوان سرمایه های معنوی جامعه بایستی اهتمام جدی برای تبیین ابعاد شخصیتی این بزرگمرد تاریخ آذربایجان و همچنین شیوه و مکتب خدمت وی داشته باشند تا این رسم نیکو به نسلهای آینده نیز منتقل شود.

گفتنی است یادنامه ذکر شده در آیین چهلم شهدای خدمت در مصلای تبریز توزیع می‌شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یادداشت