به گزارش صاحب دیوان، این برند، فعالیت خود را چیزی در حدود ۱۵۰ سال پیش (اواسط قرن سیزدهم شمسی) در محله شتربان (کوی دوه چی) واقع در شهر تبریز آغاز کرد (توليد محصولات لبنی از جمله ماست و پنير و خامه و نگهداری در يخچال طبيعی و توزيع آن در سراسر شهر تبريز)… در آن دوره، کوی دوه چی به عنوان یکی از فعال ترین مراکز تجارت محصولات کشاورزی و لبنی در شهر تبریز شناخته می شد.
محسن شکروی در سال ۱۳۵۴ شمسی، کارخانه مجهز خود را در جاده مخصوص کرج احداث کرد و برند فعلی مواد غذایی شکلّی در بیستم شهریور ماه سال ۱۳۵۶ به طور رسمی آغاز به کار کرد. او در سال ۱۳۷۱ برای گسترش حوزه پخش و افزایش تولید خود، شرکت صفاپخش را نیز راهاندازی کرد.
محسن شکروی، در مصاحبهای در پاسخ به اینکه چقدر شانس در پیشرفت شرکت شما نقش داشته گفته است: «شانس یک موقعیت غیرقابل اجتناب و غیرقابل پیشبینی است اما فقط شانس برای موفقیت کافی نیست دانش کار، کارشناسی و پشتکار هست که حرف اول را میزند و عشق داشتن به کار را خیلی مهم میدانم. خیلی وقتها ما شانس را از دست میدهیم ولی با پشتکار و روحیه خستگی ناپذیری میتوانیم شرایط را جبران کنیم و به اهدافمان برسیم».