صاحب‌دیوان، پایـگاه خبــری و تحلیلی تاریخ و فـرهنگ ایران

پارس وی دی اس
سه شنبه, 28 فروردین, 1403

یکشنبه 20آذر مدارس تعطیل

با تصمیم کمیته اضطرار آلودگی هوا؛ فعالیت مدارس تبریز، خسروشاه، سهند و ایلخچی در روز یکشنبه 20آذر1401 غیرحضوری خواهد بود

کمیته اضطرار آلودگی هوای شهر تبریز با توجه به تداوم پایداری هوا، فعالیت مدارس در نواحی 5گانه تبریز و همچنین شهرهای خسروشاه، سهند و ایلخچی را در روز یکشنبه 20 آذر غیرحضوری اعلام کرد.معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی در جلسه این کمیته، با اعلام این مصوبه، گفت: مدارس این شهرها در تمامی مقاطع تحصیلی و در هر دو نوبت صبح و عصر به صورت غیرحضوری فعالیت خواهند کرد.

جبارعلی ذاکری افزود: در صورت تداوم شرایط جوی و آلودگی هوا، کمیته اضطرار با بررسی مجدد شرایط در روز یکشنبه، نسبت به نحوه فعالیت مدارس در روز دوشنبه تصمیم‌گیری خواهد کرد.

وی همچنین بر توقف فعالیت‌های عمرانی دستگاه‌ها و شهرداری تبریز و همچنین کارخانه‌های شن و ماسه در محدوده شهر تبریز در روزهای یکشنبه و دوشنبه تاکید کرد.

ذاکری تصریح کرد: تصمیم‌گیری درخصوص نحوه فعالیت بخش‌های مختلف در هنگام آلودگی هوا، در اختیار کمیته اضطرار آلودگی هواست و این کمیته بر اساس شاخص‌های آلودگی هوا تصمیم‌گیری می‌کند.

در این جلسه گزارش ادارات کل حفاظت محیط زیست و هواشناسی استان ارائه شد که براساس آن شاخص آلودگی هوای شهر تبریز در حال حاضر 118 و در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس است و با توجه به پایداری هوا، پیش‌بینی می‌شود این وضعیت در روزهای یکشنبه و دوشنبه نیز تداوم داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یادداشت