صاحب‌دیوان، پایـگاه خبــری و تحلیلی تاریخ و فـرهنگ ایران

پارس وی دی اس
پنجشنبه, 6 اردیبهشت, 1403

یادداشت مدیر مسئول رسانه صاحب دیوان به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار

واقعیت این است اکنون که این جملات را مینویسم چندان شعفی که باید در وجودمان باشد، نیست. این روزها خبرهای مرگ عزیزان و هموطنان، بخصوص دوستان و اصحاب فرهنگ و هنر بر اثر ابتلا به کرونا و عدم برخورداری از یک نظام مدبرانه در برابر این بلای جهانی در کشورمان میشنویم که همه زندگی با آن همراه شده و هیچ حادثه و اخباری در غوغای این بدفرجامی ها قد نمیکشند.

در شروع راه حوزه عمل خویش را فرهنگ، هنر و تاریخ در بستر جغرافیای آذربایجان انتخاب کردیم چراکه کار ناچیزی برای معرفی عظمت و غنای تاریخ و فرهنگ آذربایجان، بخصوص نسل جوان انجام پذیرفته است.

تبریز این کهن شهر فرهنگ و تاریخ ایران همواره در بستر حوادث روزگار نام نیک داشته و شیرزنان و بزرگمردان رشید و دانشمندانی بزرگ را پرورانده است اما در کتاب های آموزشی کودکانمان در مدارس و برنامه های آموزشی رسمی کشور این جایگاه رفیع دیده نمیشود. برآن شدیم با همت جمعی از دوستان و دلسوزان فرهنگ و تاریخ بخشی از این گنجینه پرتلولوء را از دریچه رسانه ای به نام صاحب دیوان معرفی کنیم به پای صحبت مفاخر به انزوا کشانده شده آذربایجان بنشینیم و بشنویم از همت هایی که روزگاری برای اعتلای این خاک و بوم داشتند و زنگاری از دل این چهره های ماندگار واقعی بزداییم.

لابلای دالان های کتابخانه های قدیمی و کتاب های کهن تاریخ هرجایی نامی که جایگاه آذربایجان و تبریز را در خود داشته ببینیم و پیدا کنیم و با انتشار آن نه فقط خود بلکه همه به آن غرور بورزیم، از هنر و هنرمندان و به خصوص هنرمندان جوان صحبت کنیم و بضاعت هنری این دیار را با تمام جوانب آن به جهان معرفی کنیم و هراز چندگاهی در مجالی از کاستی ها بنویسیم و تلنگری به متولیان امر بزنیم، بهوش باش بگوییم که در سکوت بیابان، گرگان بدسیرت از این تلنگرها می هراسند و شاید با تعهد به رسالت مقدس رسانه بتوانیم اندکی حرمت جای پایی که روزگاری ستارخان برآن قدم میزد را پاس بداریم. گرچه همانند همه رسانه های مستقل آذربایجان بضاعت مالی بسیار اندکی داریم اما آمال و آرمان هایی بزرگ برای ادای دین به خاک پاک و دین در سر داریم و میزان موفقیت مان را بر عرصه نقد مخاطبین قرار داده و با همت مضاعف در سال پیش رو  در مسیری که انتخاب کردیم تلاش خواهیم کرد.

به مناسبت این روز که به نام خبرنگار مزین شده قدردان و منت دار تک تک بزرگوارانی هستم که تاکنون چراغ صاحب دیوان را روشن نگه داشتند.

کریم میمنت نژاد / تبریز هفدهم مرداد ۱۴۰۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یادداشت