صاحب‌دیوان، پایـگاه خبــری و تحلیلی تاریخ و فـرهنگ ایران

پارس وی دی اس
پنجشنبه, 6 اردیبهشت, 1403

کتاب ریشه های افتخار

به گزارش صاحب دیوان: آقای حسن کتابی نویسنده کتاب کتاب ریشه های افتخار در گفتگو با صاحب دیوان چنین می گوید:« همواره این دغدغه را در ذهن خویش داشتم که چگونه افرادی را که به بهای عمر خود سبب عزت و پیشرفت مردم و ایران اسلامی شده‌اند با وسع محدود و اندکم قدردان باشم؟ و از طرفی هم همیشه به مطالب ارزشمندی که در سینۀ این بزرگان ثبت است فکر می‌کردم که ایکاش این مطالب ارزشمند تاریخی برای آیندگان حفظ گردد. علاقه‌ای که به انسان‌های پاک‌کمش و پاک‌ضمیر داشتم سبب شد که جرقه‌ای در ذهن اینجانب زده شود و به فکر جمع‌آوری مطالب، خاطرات، آثار، تجربیات و …. بزرگانی بیفتم که سرمایه‌های معنوی جامعه هستند

از جمله محاسن این کارها که بنظر می‌رسد هم تقدیر از زحمات خالصانه این افراد است و هم نوعی انتقال تجربه برای نسل‌های آینده، و هم اینکه به تاریخ نشان دهیم که نخبه‌پروری ویژه‌گی همیشگی آذربایجان بوده و هست و صرفاً مربوط به یک دوره از تاریخ نمی‌شود.

برای اینکه آینده کشورمان همچنان درخشان باشد باید همیشه گذشته را برای امروز و فردایمان الگو قرار دهیم تا انشاءالله افتخاراتی که در گذشته وجود داشته برای فرداهایمان ادامه دار باشند.   

 

کار تألیف کتاب ریشه‌های افتخار را به یاری پدرم از سال 1390 شروع نمودم. این کتاب حاوی مصاحبه سی و دو نفر از افراد شاخص حوزه‌های مختلف فرهنگی، اقتصادی، سیاسی، علمی، دانشگاهی، حوزوی و… می‌باشد که به حضورشان رسیده و از زندگی پر افتخار و مطالب گرانقدرشان بهره جستیم. کتاب فوق در آذرماه سال 1394 به همّت نشر بهاردخت به زیور طبع آراسته و به حضور خوانندگان فرهنگ‌دوست سرزمینمان تقدیم گشت تا باشد که نسل جدید و آیندگان بدانند که شأن تبریز به خودی خود چنین رفیع نشده است بلکه حاصل گذشت، ایثار و تلاش‌های خالصانه فرزندان رشیدش بوده که همواره این شهر در تاریخ این کشور درخشیده و خواهد درخشید.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یادداشت