صاحب‌دیوان، پایـگاه خبــری و تحلیلی تاریخ و فـرهنگ ایران

پارس وی دی اس
پنجشنبه, 9 فروردین, 1403

نگارخانه حیدربابا، بزرگ ترین موزه معاصر کشور پیش از عید نوروز افتتاح می‌شود

شهردار تبریز از بهره‌برداری از نگارخانه حیدربابا به عنوان بزرگ ترین موزه معاصر کشور تا پایان سال خبر داد.

ایرج شهین باهر ظهر امروز در حاشیه بازدید از نگارخانه حیدربابا که به نمایش آثار استاد احد حسینی، مجسمه ساز برجسته تبریزی اختصاص یافته، به خبرنگار شهریار گفت: تبریز همواره مهد هنرمندان بزرگ و انسان های ارزشمندی در حوزه فرهنگ و هنر بوده و مدیریت شهری در دوره فعلی، برای حمایت از هنرمندان اهتمام ویژه ای داشته است.

او با تاکید بر ضرورت حمایت و بهره گیری از هنرمندان برای نمایش داشته های شهر، اظهار کرد: بخشی از آثار استاد احد حسینی پیش تر در موزه آذربایجان بود که با توجه به ضرورت جا به جایی آن آثار و تمرکز در یک محل ویژه، شهرداری تبریز نگارخانه حیدربابا در مجموعه مقبره الشعرا را در اختیار این هنرمند نامدار قرار داد تا علاوه بر آثار قبلی، آثار جدید نیز در یک محل متمرکز به نمایش گذاشته شود.

او با بیان اینکه نگارخانه حیدربابا به بزرگ ترین موزه آثار تجسمی کشور تبدیل شده است، افزود: افتخار می کنیم که امروز چنین مجموعه عظیمی را در اختیار استاد احد حسینی قرار داده ایم تا بتوانند زحمات چندین ساله شان را که زبان گویای فرهنگ ما است به نمایش بگذارند.

شهردار تبریز با بیان اینکه این موزه در دوطبقه با ۸۰ میلیارد ریال هزینه  طراحی شده، از افتتاح موزه تا پایان سال خبر داد و از شهروندان تبریزی و مسافران این شهر دعوت کرد تا بیننده آثار کم نظیر استاد احد حسینی در نگارخانه حیدربابا باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یادداشت