صاحب‌دیوان، پایـگاه خبــری و تحلیلی تاریخ و فـرهنگ ایران

پارس وی دی اس
شنبه, 1 اردیبهشت, 1403

شناخت نفرات برتر جشنواره ملی تئاتر رضوی در تبریز

شانزدهمین دوره جشنواره ملی تئاتر رضوی با معرفی و شناخت آثار و نفرات برگزیده در بخش‌های مختلف در تبریز به پایان رسید.

هیئت داوران به اتفاق آرا ۲ نمایش ترمز اضطراری از مشهد و یک حبه انگور از تبریز را به عنوان آثار برگزیده جشنواره ملی تئاتر رضوی معرفی کرد.

این جشنواره با حضور و اجرای تعداد ۱۴ نمایش صحنه‌ای از هشت استان کشور شامل آذربایجان شرقی، مازندران، همدان، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، اردبیل، یزد و تهران از یکم تا پنجم خرداد ماه در تالار تئاتر شهر تبریز برگزار شد.

بر اساس این گزارش اسامی برگزیدگان در بخش‌های مختلف بر اساس اعلام هیات داوران جشنواره به شرح زیر معرفی شد:

در بخش طراحی بروشور:هیئت داوران در این بخش با اهدای لوح تقدیر و مبلغ ۳۰ میلیون ریال جایزه نقدی از حمیدرضا خیری طراح بروشور نمایش هفت دریا شبنمی از تبریز تقدیر کرد.

لوح تقدیر و مبلغ ۴۰ میلیون ریال جایزه نقدی به سید ارشیا هاشمی طراح بروشور نمایش شمسه از تربت حیدریه به عنوان برگزیده این بخش نیز اهدا شد.

طراحی نور:هیئت داوران در این بخش با اهدای لوح تقدیر و مبلغ ۳۰ میلیون ریال جایزه نقدی از مصطفی آهسته طراح نور نمایش شمسه از تربت حیدریه تقدیر کرد.

هیئت داوران در این بخش لوح تقدیر و مبلغ ۴۰ میلیون ریال جایزه نقدی را به حسام انوشیروانی طراح نور نمایش آهوان از مشهد به عنوان برگزیده اهدا کرد.

آهنگسازی:هیئت داوران در این بخش با اهدای لوح تقدیر و مبلغ ۳۰ میلیون ریال جایزه نقدی از آرش قبادیان آهنگساز نمایش آه-هو از تهران تقدیر شد.

تندیس، دیپلم افتخار و مبلغ ۴۰ میلیون ریال جایزه نقدی نیز به علی مجیدپور برای آهنگسازی نمایش یک حبه انگور از تبریز به عنوان برگزیده این بخش اهدا شد.

چهره پردازی:هیئت داوران در این بخش با اهدای لوح تقدیر و مبلغ ۳۰ میلیون ریال جایزه نقدی از لیلا یوسفی راد طراح چهره پردازی نمایش آه-هو از تهران تقدیر کرد.

هیئت داوران در این بخش لوح تقدیر و مبلغ ۴۰ ملیلون ریال جایزه نقدی را به آناهیتا موسوی طراح چهره‌پردازی نمایش آهوان از مشهد به عنوان برگزیده اهدا کرد.

طراحی لباس:هیئت داوران در این بخش با اهدای لوح تقدیر و مبلغ ۳۰ میلیون ریال جایزه نقدی از الهام ابراهیمی‌پور طراح لباس نمایش مطرب آقا از بهشهر تقدیر کرد.

هیئت داوران در این بخش با اهدای لوح تقدیر و مبلغ ۴۰ ملیلیون ریال جایزه نقدی محمدرضا فلاحیان طراح لباس هفت دریا شبنمی از تبریز را به عنوان برگزیده معرفی کرد.

طراحی صحنه:هیئت داوران در این بخش با اهدای لوح تقدیر و مبلغ ۲۵ میلیون ریال جایزه نقدی از طراحی رضا جدی نمایش ننه باهار از تبریز تقدیر کرد.

تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و مبلغ ۷۰ میلیون ریال جایزه نقدی نیز به مهدی شریفی طراح صحنه نمایش آهوان از مشهد اهدا شد.

بازیگری زن:هیئت داوران در این بخش با اهدای لوح تقدیر و مبلغ ۱۰ میلیون ریال از تلاش و حضور بازیگر نوجوان نمایش مطرب آقا از بهشهر نیروانا هزارجریبی تقدیر کرد.

هیئت داوران در این بخش با اهدای لوح تقدیر و مبلغ ۱۵ میلیون ریال جایزه نقدی از بازیگران نمایش‌‍‌های آه-هو از تهران و میرای از ملایر خانم‌ها سعیده جمشیدی و محیا جباری تجلیل کرد.

هیئت داوران با اهدای لوح تقدیر و مبلغ ۳۵ میلیون ریال جایزه نقدی رتبه سوم این بخش را به صورت مشترک به بازیگران نمایش‌های ننه باهار از تبریز و میرای از ملایر بهار کریم زاده و پری بارانی اهدا کرد.

لوح تقدیر و مبلغ ۵۰ میلیون ریال جایزه نقدی رتبه دوم این بخش به بازیگر نمایش ترمز اضطراری از مشهد زینب مشعل دار اهدا شد.

دیپلم افتخار و مبلغ ۸۰ میلیون ریال جایزه نقدی رتبه اول این بخش به بازیگر نمایش مطرب آقا از بهشهر سارا یزدانی تعلق گرفت.

بازیگری مرد:هیئت داوران در این بخش با اهدای لوح تقدیر و مبلغ ۱۰ میلیون ریال جایزه نقدی از تلاش و حضور بازیگر نوجوان نمایش روز برمی‌آید از اردبیل آرین محمدی تقدیر کرد.

همچنین در این بخش با اهدای لوح تقدیر و مبلغ ۱۵ میلیون ریال جایزه نقدی از بازیگران نمایش‌های یک حبه انگور از تبریز، مطرب آقا از بهشهر، روز برمی‌آید از اردبیل و میرای از ملایر میثم حبیبی، محمد رسائلی، فرشید سلامت و محمد قاسمی تجلیل شد.

هیئت داوران با اهدای لوح تقدیر و مبلغ ۳۵ میلیون ریال جایزه نقدی رتبه سوم این بخش را به صورت مشترک به بازیگران نمایش‌های آهوان از مشهد و شمسه از تربت حیدریه محمد تقی‌نژاد و رسول وحدت اهدا کرد.

همچنین با اهدای لوح تقدیر و مبلغ ۵۰ میلیون ریال جایزه نقدی رتبه دوم این بخش به صورت مشترک به بازیگران نمایش‌های مطرب آقا از بهشهر و آه-هو از تهران مهیار هزار جریبی و سعید بحرالعلومی اهدا شد.

هیئت داوران با اهدای تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و مبلغ ۸۰ میلیون ریال جایزه نقدی رتبه اول این بخش را به بازیگر نمایش دل‌لرزه از یزد مجتبی لاله‌زاری اهدا کرد.

کارگردانی:هیئت داوران در این بخش با اهدای لوح تقدیر و مبلغ ۲۰ میلیون ریال جایزه نقدی از کارگردان‌های نمایش‌های دل‌لرزه از یزد، مطرب‌آقا از بهشهر و آه-هو از تهران مجتبی لاله زاری، مهیار هزارجریبی و علی برجی تقدیر کرد.

همچنین با اهدای لوح تقدیر و مبلغ ۵۰ میلیون ریال جایزه نقدی رتبه سوم این بخش به محمد جهانپا کارگردان نمایش آهوان از مشهد اهدا شد.

هیئت داوران با اهدای لوح تقدیر و مبلغ ۸۰ میلیون ریال جایزه نقدی رتبه دوم این بخش را به علی مجیدپور کارگردان نمایش یک حبه انگور از تبریز اهدا کرد.

هیئت داوران با اهدای تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و مبلغ ۱۲۰ میلیون ریال جایزه نقدی رتبه اول این بخش را به بهاره فاضلی‌راد کارگردان نمایش ترمز اضطراری از مشهد اهدا کرد.

نمایشنامه نویسی: با اهدای لوح تقدیر و مبلغ ۲۵ میلیون ریال جایزه نقدی به صورت مشترک رتبه سوم این بخش به نویسنده نمایشنامه‌های آهوان از مشهد و شمسه از تربت حیدریه مهدی سیم‌ریز و آرش خیرآبادی اهدا شد.

هیئت داوران با اهدای لوح تقدیر و مبلغ ۸۰ میلیون ریال جایزه نقدی رتبه دوم این بخش را به شادی غفوریان نویسنده نمایشنامه ترمز اضطراری از مشهد اهدا کرد.

همچنین با اهدای تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و مبلغ ۱۲۰ میلیون ریال جایزه نقدی رتبه اول این بخش به سید علی موسویان نویسنده نمایش دل‌لرزه از یزد تعلق گرفت.

نمایش برگزیده:هیئت داوران به اتفاق آرا ۲ نمایش ترمز اضطراری از مشهد و یک حبه انگور از تبریز را به عنوان آثار برگزیده این دوره از جشنواره به دبیرخانه چهل و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر جهت حضور در آن جشنواره معرفی کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یادداشت