صاحب‌دیوان، پایـگاه خبــری و تحلیلی تاریخ و فـرهنگ ایران

پارس وی دی اس
جمعه, 31 فروردین, 1403

رای مثبت اعضای شورای شهر به حضور شهرداری تبریز در مجمع شهرسازی و معماری جمهوری آذربایجان

اعضای شورای اسلامی شهر تبریز با حضور شهرداری در مجمع شهرسازی و معماری به دعوت جمهوری آذربایجان موافقت کردند.
به گزارش صاحب دیوان یه نقل از شهریار، هشتاد و نهمین جلسه علنی این شورا به صورت فوق‌العاده و در قالب وبینار برگزار شد.
در این جلسه، نامه شماره ۹۹۵۲/۱۳۲۹۲۱۶ مورخ ۲۹/۰۶/۱۴۰۱ رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه – تبریز در خصوص دعوت کمیته دولتی شهرسازی و معماری جمهوری آذربایجان از شهردار تبریز بررسی شد.
شهردار تبریز در رابطه با این دعوت‌نامه اظهار کرد: محور اصلی موضوعات این همایش بیشتر در مورد توسعه پایدار شهری و چالش‌های تاب‌آوری شهری شامل یکسری نمایشگاه‌ها و سخنرانی‌ها است. اهمیت موضوع از این باب است که شهردارانی از کشورهای مختلف جهان به همراه کارشناسان و متخصصان در این رویداد حضور خواهند داشت و می‌توان با حضور در این همایش، با استفاده از فضای اشتراکی، ارتباط مؤثری با آن‌ها برای تبادل تجربیات ایجاد کرد.
روح‌الله رشیدی، عضو شورای اسلامی شهر تبریز در رابطه با حضور شهرداری تبریز در این رویداد اظهار داشت: برفرض موافقت شورا، شهرداری برای این حضور و بهره‌مندی از ظرفیت‌های این نشست طرح و پروپوزال دارد یا در ادامه طراحی دقیقی تدوین خواهد کرد؟ منظورم این است برای حضور در این مجمع برنامه داشته باشیم.
یعقوب هوشیار در پاسخ به رشیدی گفت: مجمعی که در جمهوری آذربایجان برگزار می‌شود، ظرفیت‌های بزرگی داشته و شهرهای مختلف در این مجمع حضور خواهند داشت و نفس ایجاد ارتباط و به اشتراک گذاشتن موضوعات مختلف به‌خصوص در حوزه‌های بحران‌های شهری و… با توجه به هزینه‌های کم، به نفع مجموعه شهر است. در کنار این مجمع می‌توان از برخی پروژه‌های موفق جمهوری آذربایجان بازدید کرد.
فریدون بابایی اقدم نیز در ادامه این جلسه خاطرنشان کرد: محور این مجمع اهداف ۱۷ گانه در توسعه پایدار شهری است. توسعه پایدار شهرها و جوامع یازدهمین هدف محسوب می‌شود که برای آن دستور کاری نوشته شده است. در کشورهای مختلفی نیز نشست های مشابه برگزار می‌شود تا چگونگی اجرای دستورکار جدید شهری را بررسی کنند.
وی افزود: حضور در این مجمع به بهره‌مندی از تجربیات جهانی کمک می‌کند. همان‌طور که آقای رشیدی گفتند نیز، می‌توان همفکری کرده و تجارب ارزشمند تبریز را در این مجمع ارائه کرد.
در نهایت نامه رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه – تبریز در خصوص دعوت کمیته دولتی شهرسازی و معماری جمهوری آذربایجان از شهردار تبریز بررسی‌ شده و اعضای شورای اسلامی شهر تبریز نسبت به شرکت شهرداری تبریز در این همایش رأی مثبت دادند. با توجه به پیشنهاد شهرداری تبریز و تصمیم اعضای شورای اسلامی شهر تبریز، یاسین بجانی، فریدون بابایی اقدم و سیدکاظم زعفرانچیلر به عنوان نماینده شورا در این همایش حضور پیدا خواهند کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یادداشت