صاحب‌دیوان، پایـگاه خبــری و تحلیلی تاریخ و فـرهنگ ایران

پارس وی دی اس
پنجشنبه, 30 فروردین, 1403

اعضای شورای ارزشیابی و نظارت بر تئاتر آذربایجان شرقی معرفی شدند

با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاون هنری و سینمایی اداره کل، اعضای شورای ارزشیابی و نظارت بر تئاتر آذربایجان شرقی معرفی شدند.

به گزارش صاحب دیوان به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، طی نشستی که با حضور “سیدقاسم ناظمی” مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و “علی محرمی” معاون هنری و سینمایی اداره کل برگزار شد، مهدی لزیری، حجه الاسلام محمد انواری، حامد شبخیز، علی حسین پوریان و دکتر حسین عبدالهی به عنوان اعضای جدید شورای ارزشیابی و نظارت بر تئاتر استان معرفی شدند.

“سیدقاسم ناظمی” مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در این نشست، با اشاره به اهمیت و جایگاه این شورا در زمینه‌سازی برای بالندگی تئاتر استان، ارزشیابی را مقدم بر نظارت عنوان کرد و گفت: این شورا می‌تواند با ارزشیابی دقیق و اصولی، در جریان تئاتر استان و تعالی آن تاثیرگذار باشد.

وی، خواستار ایجاد زمینه‌های مناسب برای نوآوری و خلاقیت در حوزه‌ی هنر تئاتر شد و گفت: باید به این هنر به عنوان مسئله‌ای جدی نگاه کنیم و زمینه را فراهم کنیم تا نوآوری در آن اتفاق بیفتد.

ناظمی، بر لزوم تقویت تولید متون بومی در حوزه‌ تئاتر تاکید کرد و گفت: تبریز خاستگاه هنر تئاتر است و با همت اهالی این هنر، تئاتر استان می‌تواند پیشران حرکت تئاتر اصیل باشد.

وی افزود: اگر تولیدی که در حوزه‌ تئاتر اتفاق می افتد با هنجارها و ارزشهای موجود سازگار باشد مخاطب نیز از آن استقبال خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یادداشت