صاحب‌دیوان، پایـگاه خبــری و تحلیلی تاریخ و فـرهنگ ایران

پارس وی دی اس
جمعه, 10 فروردین, 1403

اعتراض دانشجویان ادبیات ترکی در تبریز

در اعتراض به عدم جذب هیئت علمیِ دارای تحصیلاتِ عالیهِ تُرکی و کارشکنی های مسئولین دانشگاه، دانشجویان رشته زبان و ادبیات تُرکی تصمیم به تعطیلی کلاسها و تحصن در ترم آتی تا حصول نتیجه گرفته‌اند.

به گزارش صاحب دیوان و به نقل از آذرانجمن؛ با توجه به اینکه رشته زبان و ادبیات تُرکی از سال ٩۵ در دانشگاه تبریز تاسیس شده است. اما تاکنون هیچ اقدامی جهت جذب هیئت علمی دارای تحصیلات عالیه در رشته یاد شده صورت نپذیرفته است. معلق بودن این رشته بدون هیئت علمی به تنهایی می تواند زنگ خطری برای موجودیت این رشته و تعطیلی آن در دانشگاه تبریز باشد.

بنابر ادعای دانشجویان این رشته، کارشکنی های مسئولین دانشکده که عمدتا از گروه زبان و ادبیات فارسی بوده و مبادرت به مداخله در امورات این رشته نوپا کرده اند، مانع جذب هیئت علمی پس از گذشت ٧ سال از زمان تاسیس رشته زبان و ادبیات تُرکی شده است.

لازم به توضیح است که در حالی شاهد این بی مبالاتی در ارتباط با جذب هیئت علمی برای رشته زبان و ادبیات تُرکی در دانشگاه تبریز هستیم که همزمان در دانشگاه کردستان برای رشته زبان و ادبیات کُردی ۴ هیئت علمی جذب شده است که با مراجعه به سایت دانشگاه به سهولت می توان با این واقعیت روبرو شد!

حال باید از مسئولین دانشگاه تبریز و دانشکده زبان و ادبیات پرسید که آیا ممیزه تنی و ناتنی در میان زبان های ایران حاکم است که جذب هیئت علمی برای دوام و قوام زبان و ادبیات کُردی روا و برای زبان و اذبیات تُرکی ناروا شده است؟!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یادداشت