صاحب‌دیوان، پایـگاه خبــری و تحلیلی تاریخ و فـرهنگ ایران

پارس وی دی اس
جمعه, 31 فروردین, 1403

اختتامیه جشنواره ملی نستعلیق تبریز

رییس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری تبریز از برگزاری آیین اختتام جشنواره ملی نستعلیق تبریز، با موضوع کتابت آثار استاد شهریار، در روز سوم مرداد ماه همزمان با دهه امامت و ولایت خبر داد.
به گزارشصاحب دیوان به نقل از امور ارتباطات سازمان، بابک دانش پناه با اعلام این خبر افزود: این جشنواره که با استقبالی گسترده از سوی هنرمندان خوشنویس از سراسر کشور برگزار شد، با معرفی نفرات برتر و برگزاری نمایشگاهی از آثار برتر، در شهر تبریز به عنوان خواستگاه خط نستعلیق .به فعالیت خود پایان خواهد داد.
وی با قدردانی از تمامی مسئولان و متولیان امر که در به ثمر رسیدن این همایش تلاش بسیاری نمودند، یادآور شد: این جشنواره قرار بود در موعد دیگری برگزار شود اما به دلیل شرایط کرونایی به زمان دیگری موکول شد و در نهایت مقرر شد به برکت دهه امامت و ولایت با حضور هنرمندان برجسته این حوزه برگزار شود.
رییس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری تبریز افزود: بیش از 470 اثر به دبیرخانه این همایش واصل شد که از این میان، 200 اثر به مرحله داوری راه یافتند.

دانش پناه با ارزشمند توصیف کردن آثار رسیده به دبیرخانه خاطر نشان کرد: آثار بسیار شاخص و درخور تحسین بودند و به اذعان داوران، انتخاب آثاری که باید به عنوان آثار ممتاز شناخته می شدند امری بسیار دشوار بود، ولی با اینهمه 32 اثر از خوشنویسان ارجمندی که آثار شان واجد ویژگی ای برگزیده شدن بود به مرحله نهایی راه یافتند.
وی اظهار داشت: دبیرخانه جشنواره در هفته های گذشته با اعلام اسامی برگزیدگان این جشنواره، زمینه را برای برگزاری آئین اختتام آن فراهم کرد که براساس برنامه ریزی های صورت گرفته این رویداد، در روز سوم مردادماه برگزار خواهد شد.
دانش پناه تاکید کرد: این برنامه با برپایی نمایشگاهی از آثار منتخب همراه خواهد بود و شهروندان می توانند جلوه ماندگار اشعار پرنغز شهریار را در قاب آثار خوشنویسی مشاهده کنند.
وی بادآور شد: جشنواره ملی خط نستعلیق تبریز با موضوع اشعار استاد شهریار از برنامه های جانبی کنگره بین المللی “شعر و ادب ایران؛ بزرگداشت استاد سید محمد حسین شهریار” است که از سال گذشته آغاز به کار کرده است.
رییس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری تبریز در خاتمه، از نقش هنرمندان خوشنویس و اساتید برجسته شهر و کشور در این رابطه قدردانی نمود و گفت: هویت تبریز به عنوان خاستگاه خط نستعلیق و محمل پرورش اساتیدی در این حوزه بوده است که جایگاه آنها تا همیشه تابناک و پرفروغ است و امید آن می رود که این رخداد، زمینه ای برای بلندآوازه کردن نام آنها باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یادداشت