صاحب‌دیوان، پایـگاه خبــری و تحلیلی تاریخ و فـرهنگ ایران

پارس وی دی اس
جمعه, 31 فروردین, 1403

اجرای پروژه های متعدد هویت بخشی در منطقه تاریخی فرهنگی تبریز

شهردار منطقه ۸ در برنامه تلویزیونی تبریزیم: اجرای پروژه های متعدد هویت بخشی در منطقه تاریخی فرهنگی تبریز

شهردار منطقه هشت، با حضور در برنامه تلویزیونی “تبریزیم ” به تشریح عملکرد منطقه تاریخی فرهنگی تبریز پرداخت.

به گزارش صاحب دیوان به نقل از شهریار، علی مدبر ضمن حضور در برنامه تبریزیم به سوالات مجری برنامه در حوزه های شهری و عملکرد شهرداری منطقه هشت ،پاسخ داده و اقدامات انجام گرفته در این راستا را تشریح کرد.
مدبر در این برنامه همچنین به اقدامات عمرانی شهرداری منطقه هشت از قبیل توسعه معابر پیاده راهی از قبیل سنگ فرش شفائیه، پامبیقچی بازار، تلیسچی بازار ، سرای شازده بزرگ، سنگ فرش کوچه استاد شهریار،پیاده راه محققی و مسیر پهنه فرهنگی تبریز اشاره نموده و از تلاش شهرداری منطقه ۸ برای انسان محور نمودن بافت تاریخی شهر خبر داد.
مدبر افزود: در کنار توسعه معابر پیاده راهی منطقه تاریخی شهر، مرمت خانه های تاریخی شهر را نیز آغاز نموده ایم که طی ماه های اخیر عملیات مرمتی به همراه استحکام بخشی خانه تاریخی کلکته چی و فاز دوم خانه تاریخی علی مسیو و ختایی را آغاز نموده که به جدیت توسط معاونت فنی و عمرانی منطقه ۸،در حال اجرا میباشد.
شهردار منطقه ۸ در پایان از تدوین برنامه ۵ ساله برای هویت بخشی بافت تاریخی شهر در کنار اجرای پروژه های بازآفرینی شهری در بلوکهای فرسوده منطقه خبر داده و اظهار امیدواری کرد در سال های آتی، آینده درخشانی برای بافت تاریخی شهر شاهد باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یادداشت