صاحب‌دیوان، پایـگاه خبــری و تحلیلی تاریخ و فـرهنگ ایران

پارس وی دی اس
پنجشنبه, 9 فروردین, 1403

پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به آیین تجلیل از دکتر احمد صبوراردوبادی

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، همزمان با برگزاری آیین تجلیل از دکتر احمد صبوراردوبادی پیامی را صادر کرد.
در متن پیام “محمدمهدی اسماعیلی” آمده است:

“فرهیختگان و نخبگان خلاق، پرده‌نشینان سایه‌سار حقایق‌اند که با جوهر اندیشه بر صحیفه ماندگار فرهنگ این مرز و بوم درافشانی می‌کنند.

آنان سرمایه‌هایی هستند که بخشی از شالوده تمدن جوامع بشری توسط ایشان شکل می‌گیرد و کار پرارج ایشان در حافظه تاریخی ماندگار می‌ماند.

حضور اندیشمندان در هر زمانی،‌ فرهنگ و هویت ملت‌ها را غنی‌تر و ارزشمندتر می‌کند.

تلاش و مجاهدت ارزشمند و همت والای شما را در عرصه فکر و فرهنگ این مرز و بوم که موجبات رشد و شکوفایی حوزه فرهنگ را فراهم آورده است قدر نهاده،‌ توفیق روزافزونتان را از درگاه خالق زیبایی‌ها مسئلت دارم و امیدوارم که در سایه توجه حضرت حق بیش از گذشته سربلند و پیروز باشید.

گفتنی است این پیام توسط “سیدقاسم ناظمی” مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین یاد شده قرائت شد.

براساس این گزارش دکتر احمد صبور اردوبادی در سال 1302 شمسی در شهر تبریز دیده به جهان گشود. وی تحصیلات دوره متوسطه را در دبیرستان فردوسی تبریز گذرانیده و سپس تحصیلات دانشگاهی را در دانشگاه تهران آغاز و در سال 1328 شمسی فارغ التحصیل شد و از سال 1330 خدمات علمی و فرهنگی خود را در دانشگاه تبریز آغاز کرد و در سال 1344 به مقام رفیع استادی ارتقا یافت.

وی در خانواده‌ای اصیل، مذهبی و فرهنگی چشم به جهان گشوده بود که هر یک از اعضای خانواده به نوبه خود در بالا بردن سطح تفکر و فرهنگ جامعه ایرانی از پیشکسوتان علوم جدید بوده‌اند.

تألیفات استاد در سه گروه منتشر شده ـ در دست تألیف و آماده‌ی چاپ است که برحسب موضوعات مهم حیاتی در پنج گروه تقسیم می‌شود؛ گروه اول: در زمینه علوم پزشکی 35 عنوان، گروه دوم: در زمینه علوم انسانی 40 عنوان ، گروه سوم: مباحث مربوط به علل اعتیاد به مواد مخدر و راه‌های پیشگیری، در 15 جلد، گروه چهارم: در اکرام زن و احقاق حق از دست رفته 9 جلد و گروه پنجم: که از دیگر عناوین مهمتر بوده و به‌طور عملی به انسان سازی واقعی منتهی می‌گردند عبارتست از تعلیم و تربیت اصولی در 18 جلد که متأسفانه جای آنها در در میان فرهنگها کاملاً خالی است.

از استاد اردوبادی دهها مقاله و مطلب علمی نیز به چاپ رسیده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یادداشت