صاحب‌دیوان، پایـگاه خبــری و تحلیلی تاریخ و فـرهنگ ایران

پارس وی دی اس
چهارشنبه, 29 فروردین, 1403

بیایید همه بگوییم سیییب

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری تبریز در مراسم رونمایی از فراخوان طراحی نشانه “پویش همگانی یک قدم برای حال خوب” گفت: به منظور افزایش نشاط اجتماعی بعد از آسیب‌های کرونا شعار “بیایید همه بگوییم سیییب” برای “پویش همگانی یک قدم برای حال خوب” انتخاب شده است.

به گزارش صاحب دیوان به نقل از امور ارتباطات سازمان، رسول جوانعلی آذر، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری تبریز در نشست رونمایی از فراخوان طراحی نشانه “پویش همگانی یک قدم برای حال خوب” با شعار “بیایید همه بگوییم سیییب” اظهار داشت: ما در آغاز یک رویداد بزرگ هستیم. چرا که امروز یکی از ضروری‌ترین نیازهای جامعه امروز به ویژه بعد از شروع کرونا، افزایش نشاط اجتماعی و خنده است.

وی افزود: برای همه وظایفی که جهت اجرا در سال آتی برای سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری تبریز پیش بینی شده است، برنامه‌ریزی ویژه‌ای داریم. همچنین برای هرسال یک موضوع خاص را در نظر داریم تا بتوانیم مسائل و وظایف سازمانی را با اولویت مورد توجه قرار دهیم.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری تبریز ادامه داد: فعلاً در حوزه نشاط اجتماعی و تولید شادی برنامه داریم. برای همین “پویش همگانی یک‌قدم برای حال خوب” را پیش‌بینی کرده‌ایم که شعار آن “بیایید همه بگوییم سیییب” است. تلاش و هدف ما بر این است که از تمام فردبه‌فرد شهروندان دعوت کنیم تا هر کدام یک‌قدم برای حال خوب بردارند.

جوانعلی‌آذر در خصوص انتخاب عنوان این پویش خاطرنشان کرد: عناوین مختلفی برای این پویش انتخاب شده بود که پس از مشورت با صاحب نظران عرصه‌های مختلف به ویژه جامعه‌شناسی، ارتباطات و… به این نتیجه رسیدیم که از عنوان “پویش همگانی یک‌قدم برای حال خوب” استفاده کنیم.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته جهت اجرای هر چه بهتر “پویش همگانی یک‌قدم برای حال خوب” با شعار “بیایید همه بگوییم سیییب” گفت: در این پویش جشنواره‌های مختلفی خواهیم داشت که هدف نهایی همه آن‌ها افزایش نشاط اجتماعی است. این پویش با شعار “بیایید همه بگوییم سیب” اقشار مختلف را به سمت سلامت، شادابی و نشاط دعوت می‌کند. هدف هم صرفاً خنده نیست بلکه می‌خواهیم طوری باشد که اتفاقات و رویدادها در جامعه حال خوب ایجاد کند.

جوانعلی‌آذر ادامه داد: ایده این پویش مربوط به ماست و روی آن تلاش شده اما این‌طور نیست که فقط ما متولی باشیم. همین امروز از همه شما دعوت می‌کنیم که به این پویش بپیوندید. تلاش، تصور و هدف ما این است که تمام نهادها و ارگان‌ها پای کار بیایند در این صورت مطمئن باشید آوازه “پویش همگانی یک‌قدم برای حال خوب” به سایر شهرها، استان‌ها و حتی کشورها خواهد رسید.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری تبریز افزود: صاحب‌امتیاز این پویش تمام کسانی هستند که می‌خواهند مردم حال خوب داشته باشند. پویشی که از اسفند ۱۴۰۰ تا اسفندماه ۱۴۰۱ برگزار می‌شود و در هر ماه شاهد یک رویداد بزرگ خواهد بود.

وی در رابطه با رونمایی از فراخوان طراحی نشانه “پویش همگامی یک‌قدم برای حال خوب” با شعار “بیایید همه بگوییم سیییب” خاطرنشان کرد: پویش لوگوی اختصاصی و مشخصی خواهد داشت که امروز از فراخوان طراحی آن رونمایی می‌کنیم. لوگویی که در تمام رویدادها و جشنواره‌ها استفاده می‌شود. لازم به ذکر است برخی از جشنواره‌ها و رویدادها در سطح شهر تبریز و برخی نیز در سطح کشور برگزار می‌شود. تلاش ما این است که حتی تبلیغات شهری هم پر از لبخند باشد.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری تبریز ادامه داد: سفیران سیب و شب‌های فرهنگی در پنج کلانشهر برای سال آتی پیش‌بینی شده و هماهنگی‌های اولیه نیز صورت گرفته اما برای بازتاب آن در خارج از کشور مطمئن هستم که با کمک رسانه‌ها این رویداد شاهد انعکاس در کشورهای دیگر خواهد بود.

جوانعلی‌آذر به پیش‌بینی‌های صورت گرفته برای اجرای برخی از رویدادهای “پویش همگانی یک‌قدم برای حال خوب” اشاره کرده و گفت: در مناطق مختلف شهرداری ایستگاه‌های شادی برپا می‌شود. به اقتضای زمان و شرایط مراسم‌ها و جنگ‌های شادی خیابانی حتی در زندان‌ها، سرای سالمندان، آسایشگاه‌های بهزیستی، بیمارستان‌ها و… برگزار می‌شود. اما این‌ها زمانی به نتیجه می‌رسد که شاهد انعکاس رسانه‌ای قابل توجه و همکاری سایر نهادها باشیم.

وی افزود: جشنواره فیلم‌های ۱۰۰ ثانیه‌ای با مضامین طنز استندآپ کمدی و غیره نیز بخش دیگری از این پویش را شامل می‌شود.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری تبریز ادامه داد: ما برای سال آتی حدود ۱۷ میلیارد بودجه داریم که همه آن را در حوزه ورزشی، اجتماعی، فرهنگی، گردشگری و سایر وظایف سازمانی تقسیم‌بندی کرده‌ایم تا در ذیل “پویش همگانی یک‌قدم برای حال خوب” استفاده کنیم.

جوانعلی‌آذر با اشاره به لزوم همراهی همگانی در اجرای این پوش با شعار “بیایید همه بگوییم سیییب” خاطرنشان کرد: در این پویش از ظرفیت خیرین، سلبریتی ها و سایر افراد شناخته شده استفاده می‌کنیم. لازم است تمام اقشار پای کار بیایند چون کار مربوط به همه اقشار جامعه است و مانند عاشورا باید در کنار هم حضور داشته باشیم.

وی ادامه داد: تلاش می‌کنیم تمام برنامه‌های سازمانی و رویدادهای حوزه‌های مختلف با محوریت ایجاد حال خوب و لبخند باشد حتی در خصوص جبهه و دفاع مقدس هم می‌خواهیم در کنار پرداخت به فرهنگ شهادت و جایگاه رزمندگان اسلام نمودی از لحظات شاد و پرنشاط جبهه را به نمایش بگذاریم.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری تبریز اظهار داشت: برگزاری این پویش حداقل‌هایی دارد که در توان شهرداری بوده و مقدمات آن مهیا است اما برای رسیدن به ایده آل‌ها و حداکثرها به همراهی نهادها، سازمان‌ها و عموم مردم عزیز نیاز داریم.

وی ادامه داد: ما یک وظیفه ذاتی داریم که نباید برای انجام آن منتظر دستور یا تکلیف باشیم. چون پیش از این مسئولیت و وظایف پیش‌بینی و اعلام شده است. همه می‌دانند که چنین پویشی برای جامعه لازم است و فکر می‌کنم شاهد استقبال از آن باشیم.

جوانعلی‌آذر در پایان گفت: حاضر هستم برای لبخند این مردم جان بدهم توجیهی ندارد که بنشینیم و بگوییم نمی‌شود یا نمی‌گذارند بلکه باید تمام تلاش و همراهی را داشته باشیم تا با کار جهادی به نتیجه برسیم و بتوانیم به حال خوب مردممان کمک کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یادداشت