صاحب‌دیوان، پایـگاه خبــری و تحلیلی تاریخ و فـرهنگ ایران

پارس وی دی اس
پنجشنبه, 6 اردیبهشت, 1403

اولین جلسه شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی

به گزارش پایگاه خبری صاحب دیوان به نقل از روابط عمومی فرمانداری تبریز، سعید بزرگر در اولین جلسه شورای هماهنگی ثبت وقایع  حیاتی شهرستان تبریز، گفت: پایش و دقت در ثبت به موقع اطلاعات وقایع حیاتی برای برنامه ریزی آتی توسعه شهرستان تبریز راهگشا خواهد بود.

معاون سیاسی واجتماعی فرمانداری تبریزگفت : برای پایش آمار واطلاعات در حوزه های شهری  و روستایی جلسات شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی باید به موقع و بصورت فصلی برگزار شود تا برنامه ریزی های مطلوب و در شان تبریز اتفاق بیافتد .
برزگر با بیان اینکه ریشه اصلی بسیاری از طلاق ها و آسیب های اجتماعی مقوله اعتیاد می باشد، گفت: موضوع حاشیه نشینی، فساد ، فقر، طلاق و اعتیاد جز آسیب های اجتماعی هستند که بیشتر ریشه در مباحث فرهنگی دارد که باید در دستور کار جلسات دستگاههای مربوطه قرار بگیرند.
مدیرکل ثبت احوال استان نیز در این جلسه گفت: طبق بخش نامه ابلاغ شده و در راستای بروز رسانی اطلاعات و با هماهنگی اداره ثبت اسناد و ثبت احوال استان از اول مرداد ماه ثبت واقعه ازدواج و طلاق در دفاتر بصورت الکترنیکی ثبت و ارسال خواهند شد.  
 جعفری آذر با اشاره به اینکه از اول تیرماه سال جاری کارت های هوشمند ملی در استان کاربردی خواهند شد ،گفت: شش صد هزار ثبت نام کننده  برای دریافت کارت ملی هوشمند در استان داریم که بالای چهار صدو 50 هزار کارت صادر شده است .وی افزود : دومین استان از نظر کاربردی کردن کارت ملی هوشمند درکشور هستیم  وتا آخر سال جاری نیز پیش بینی کردیم تا یک میلیون کارت ملی هوشمند برای هم استانی های عزیز صادر شود .
جعفری آذر همچنین در خصوص ثبت  آمار وقایع حیاتی ثبت شده در استان نیز گفت: استان آذربایجانشرقی در ثبت ولادت رتبه 21 ،فوت ها 3 و ازدواج رتبه 16 کشوری را دارد.
 زمانی رئیس اداره ثبت احوال شهرستان تبریز نیز در خصوص آمار وقایع حیاتی ثبت شده در تبریز گفت: 45و نیم درصد جمعیت استان سهم شهرتبریز می باشد.وی گفت: از ابتدای سال جاری تا15 خرداد در تبریز ولادتها نسبت به مشابه سال قبل 138 ، فوت 52 ، ازدواج 155 و طلاق نیز 45 مورد کاهش یافته است و همچنین 169 مورد ازدواج دخترها ی کمتر از 15 سال در تبریز ثبت شده است.
زمانی گفت: در میان اسم های انتخاب شده در تبریز در بین دخترها زهرا،فاطمه و اسرا و در بین پسرها نیز امیر علی، علی و ابوالفضل بیشترین اسم انتخاب شده می باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یادداشت